41è Curs anual de drets humans

La 41 edició del curs anual profunditzarà en l’anàlisi de l’emergència climàtica i les seves afectacions en els drets humans, així com els principals reptes derivats d’aquesta problemàtica i les dimensions que cal tenir en compte per avançar cap a la justícia ambiental. L’enfocament es farà des de la teoria i la pràctica, aportant la mirada acadèmica, la jurídica, l’activista i la política, i des de diferents disciplines.

Es tracta d'un curs presencial organitzat per l'Institut de Drets Humans de Catalunya i tindrà lloc a la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona del 17 d'abril de 2023 fins el 27 d'abril de 2023.

El curs es dirigeix a estudiants, membres de la societat civil organitzada, activistes i persones defensores de drets humans i el medi ambient, personal de l'administració pública, professionals jurídics, periodistes i comunicadors i altres professionals de diferents sectors que desenvolupen tasques en la defensa dels drets humans i l'adaptació al canvi climàtic, així com ciutadania interessada.

Crèdits universitaris

El curs està reconegut amb crèdits de:

• Universitat de Barcelona [Graus de la Facultat de Dret]: 1.5 crèdits ECTS
  • Universitat Oberta de Catalunya: [Grau de Dret i de Relacions Internacionals]: 1.5 crèdits ECTS
  • Universitat de Lleida: de 1 a 3 crèdits ECTS
  • Universidad Complutense de Madrid: 2,5 crèdits ECTS

Per obtenir el reconeixement de crèdits s'ha de fer el curs complet i presentar un treball posterior.

Programa

El programa s'estructura en dos mòduls principals, cadascun dels quals es compsa de 4 sessions. Les sessions segueixen una metodologia participativa, amb una primera exposició teòrica  de la temàtica, i un debat posterior  amb les persones expertes i l'alumnat del curs.

MÒDUL 1: El rol dels sistemes internacionals i regionals en la protecció del dret al medi ambient

MÒDUL: 2: Fenòmens climàtics extrems i dret al medi ambient

Podeu consultar el programa sencer a clicant al següent enllaç.

Preus

Curs complet. (2 mòduls) 1 mòdul
General 190€ 110€
Reduït 135€ 80€

La matrícula reduïda s’aplica per a persones sòcies de l’IDHC en modalitat anual, estudiants, persones en situació d’atur i membres de famílies nombroses i monoparentales.

Per apuntar-vos cal que cliqueu a Inscripcions Online