1 de juliol de 2008

El Congrés internacional sobre docència universitària i innovació aplega més de 800 professionals

. El campus de Cappont acull la trobada que ha estat organitzada per les universitats públiques catalanes

Congrès Docència i Innovació a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEInauguració del Congrès a l'Auditori
El campus de Cappont serà l'escenari els dies 2, 3 i 4 de juliol del V Congrés internacional sobre docència universitària i innovació que organitzen cada dos anys les set universitats públiques de Catalunya, amb l'objectiu de contribuir a la millora i a la innovació de l'activitat docent a les universitats. L'experimentació a peu d'aula de noves tecnologies, l'ús de plataformes i materials digitals avançats que potenciïn nous aprenentatges, el treball en equip del professorat i la planificació i l'evaluació de la docència per competències, són els temes principals a debatre en aquest congrés que aplegarà més de 800 professionals i docents de 106 universitats de Catalunya, la resta de l'Estat espanyol, Europa i Amèrica Llatina.

Tot i que el Congrés s'inicia amb una conferència del professor de la Universitat d'Oxford Brookes, Graham Gibbs -dimecres 2 a les 11.30h- sobre perspectives internacionals en el desenvolupament de la investigació de l'esenyament universitari, la inauguració oficial de la trobada no serà fins a les 8 del vespre. Està previst que el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya, Josep Huguet, doni el tret de sortida a aquest congrés internacional on s'hi presentaran més de 500 comunicacions. La conferència inaugural, sobre innovació docent, anirà a càrrec del catedràtic de la Universitat Politècnica de Catalunya i exdirector general d'Universitats, Claudi Alsina.

L'ús de noves tecnologies a les aules, el treball en equip del professorat i la planificació i l'evaluació de la docència per competències seran alguns dels temes de debat
A més de diverses conferències i tallers impartits per experts d'Alemanya (Günter Huber), Regne Unit (Bob Hunter), Canadà (Lynn McAlpine) i Dinamarca (Gunnar Handal) el congrés ha organitzat per al dia 3 una sèrie de sessions informals paral·leles amb els experts per anomenades "Cafès amb...".

El Congrés es clourà divendres amb una taula rodona sobre la internacionalització de les universitats on participaran Carme Figuerola (vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació), Pello Salaburu (exrector de la Universitat del País Basc), Jaume Pagès (exrector de la UPC i conseller delegat d'Universia) i Luisa Morgado (professora de la Facultat de Psicologia i Ciències de l'Educació de la Universitat de Coimbra).

MÉS INFORMACIÓ

V Congrés internacional sobre docència universitària i innovació