10 de gener de 2013

Nou certificat d'anglès vàlid per a totes les universitats europees

. A la UdL l'examen, de moment, només està adreçat a l'estudiantat
audio
Certificat d'Anglès / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEAlumnes utilitzant l'Espai de Llengües/
FOTO: UdL
baixcorva
L'estudiantat de la Universitat de Lleida (UdL) podrà obtenir un certificat pioner per acreditar el seu nivell d'anglès, vàlid a totes les universitats que formen part de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES). El nou Certificat de Llengües de les Universitats Catalanes (CLUC), inèdit a l'Estat espanyol, acredita els nivells B1, B2.1 i B2 d'acord amb el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües

L'examen, que gestiona el Servei Lingüístic i que més endavant s'obrirà a la resta de la societat, és una prova multinivell que avalua les quatre destreses lingüístiques: comprensió oral i escrita, i expressió oral i escrita. Els resultats determinen si el candidat acredita uns coneixements entre el nivell B1 i el B2. Pròximament, l'escala s'ampliarà fins al C1.

Aquesta setmana s'ha obert el període de matriculació del primer examen per obtenir el Certificat de Llengües de les Universitats Catalanes. El termini es tancarà el 18 de gener i la prova tindrà lloc entre els dies 14 i 22 de febrer als centres de llengües de les universitats.

A Europa, Catalunya esdevé pionera juntament amb Alemanya, on UniCert acredita els certificats que emeten les universitats del país que s'hi adhereixen.