10 de juliol de 2012

La UdL estrena formació en 'museus de societat'
audio
Curs Museus / Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGECarme Alòs, Imma Lorés i Jusèp M Boya han inaugurat el curs / FOTO: UdL
baixcorva
La Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran i la Universitat de Lleida han encetat avui el primer curs sobre Museus de Societat que s'ofereix a Ponent. "Es tracta d'una col·laboració entre ambdós entitats de llarg recorregut", ha explicat avui la coordinadora del curs Els museus i el patrimoni en el territori: rendibilitats i complicitats, Imma Lorés, durant l'acte de inauguració, on també hi han participat Carme Alòs (presidenta de la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran) i Jusèp M Boya (cap del Servei de Museus i Protecció de Béns Mobles de la Generalitat de Catalunya).

La professora de la UdL ha explicat que cada any i en el marc de la Universitat d'Estiu, s'oferirà un curs sobre diferents aspectes d'aquest tipus d'equipaments, més centrats en l'entorn, ja que ni a Catalunya, ni a Espanya existeix oferta de formació universitària continuada centrada en els Museus de Societat.

Lorés ha anunciat que es preveu que el curs s'imparteixi cada any en les diferents localitats on s'ubiquen la desena de museus que pertanyent a la Xarxa.

Per la seua part, tant Alòs com Boya, han reivindicat respectivament, la rendibilitat cultural i l'important paper que juguen els museus quant a cohesió social i construcció d'identitats col·lectives.

El curs, amb una trentena de matriculats, s'ocuparà avui i demà dels nous usos dels museus, les rendibilitats -directes i indirectes- del patrimoni i els museus, així com el paper que aquests equipaments juguen en l'àmbit social i en el desenvolupament territorial, ja sigui amb conferències d'experts o amb taules rodones.