10 de març de 2009

La UdL i el CSIC impulsen la creació d'unitats associades entre ambdós institucions. Els investigadors que en formen part poden optar a les convocatòries de l'organisme estatal i utilitzar les seues instal·lacions

Trobada de Joan Viñas amb el president del CSIC, Rafael Rodrigo
[+] AMPLIAR IMATGE (FOTO: CSIC)
Amb l'objectiu de potenciar la col·laboració entre el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), la Universitat de Lleida i el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL), avui s'ha reunit a Madrid el rector de la UdL, Joan Viñas i el president del CSIC, Rafael Rodrigo Montero. Han estat acompanyats per l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, el gerent del PCiTAL, Josep Clotet, la regidora, Montse Mínguez, i el vicerector de Política Científica i Tecnològica de la UdL, Ramon Canela.

De fet, la UdL va signar recentment dos convenis de cooperació amb el CSIC per a la creació de dos unitats associades entre ambdós institucions. Aquestes unitats, formades per investigadors d'ETSEA, podran, mitjançant aquest acord, presentar-se a les convocatoròries pròpies del CSIC, ja sigui per optar a finançament o a incorporacions laborals.

Segons ha anunciat el rector de la UdL, la setmana que vé se signaran dos nous convenis per a crear més unitats associades UdL-CSIC, que també estaran vinculades a grups de recerca de l'ETSEA.

La possibilitat que personal investigador de la UdL pugui ser contractat pel CSIC, però sense que això impliqui abandonar el grup de recerca de Lleida, és el primer pas, per a la creació de centres de recerca mixtes entre les dos institucions, ha explicat el vicerector, Ramon Canela.

Un altre dels avantatges que suposa formar part d'aquestes unitats és que els investigadors de la Universitat poden utilitzar per a les seues recerques les instal·lacions del CSIC.