10 d'octubre de 2013

Una quarantena d'estudiants disposen d'una bicicleta UdL

Cessió de bicicletes / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGECessió de bicicletes / Foto: UdL
baixcorva
El Campus de Cappont ha estat l'escenari aquest migdia del lliurament de part de la flota de bicicletes que la Universitat de Lleida (UdL) posa, des de fa cinc anys, a disposició de l'alumnat en el marc del Programa de Cessió de bicicletes a l'estudiantat. De les 43 unitats amb què es compta aquest curs, 5 menys que el passat, 26 són de la UdL i 17 pertanyen al Bicicleta Club de Catalunya, que les cedeix per al Programa.

La major part de beneficiaris, a l'igual que el curs passat, són alumnes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, la més allunyada de la ciutat. Enguany seran 18 els estudiants d'aquest centre que disposaran de la bici, seguits en nombre pels 13 de la Facultat de Medicina. També n'hi ha de l'Escola Politècnica Superior, de les facultats de Ciències de l'Educació, Dret i Economia i Lletres, i de l'INEFC. Per procedències, gaudiran de les bicicletes 7 estudiants de la demarcació de Lleida, 21 de la resta de l'Estat espanyol, 10 d'altres països europeus, 3 del Pakistan i 1 de Brasil.

Avui, alguns d'ells han passat a recollir les bicicletes pel campus de Cappont, a més d'un cadenat rígid. Els que ho sol·licitin també reben un casc, una armilla i dos cadenats més, un per la roda i un pel seient. La cessió, d'entre 5 mesos i tot el curs, implica el pagament d'una fiança de 150 euros que es reemborsa quan es torna la bicicleta.

A l'acte de lliurament hi han estat presents el vicerector de Campus, Jesús Avilla, la responsable del Servei d'Informació i Atenció Universitària, Margarida Serveto i el membre de la Comissió de Medi Ambient de la UdL, Francesc Català, que els ha donat alguns consells per evitar robatoris.