11 de juliol de 2012

La UdL aconsegueix un Centre d'excel·lència europeu "Jean Monnet"
audio
Campus Cappont de la Universitat de Lleida La Facultat de Dret i Economia, al Campus de Cappont / FOTO: UdL
Un projecte de la UdL, on participen les universitats de València i Saragossa, ha obtingut un dels dotze Centres d'Excel·lència Europeu "Jean Monnet" que el Consell Universitari Europeu i la Comissió Europea atorguen a universitats d'arreu del món pels seus estudis sobre integració europea.

Coordinat pel catedràtic de Dret internacional de la UdL, Antoni Blanc, el projecte, de tres anys de durada, compta amb un finançament de 100.000 euros. Entre les accions que es duran a terme, hi ha la incorporació d'una matèria sobre temes europeus en el nou Màster de Ciències Jurídiques que impartirà la Universitat de Lleida el proper curs acadèmic; la publicació de dos llibres sobre les relacions d'Europa amb Nacions Unides i els països emergents; a més de jornades i seminaris sobre temàtica europea que tindran lloc a partir del setembre.

A banda dels àmbits de la docència i la recerca universitària, s'oferiran cursos sobre la Unió Europea (UE) destinats a diferents col·lectius professionals, i un conjunt d'activitats obertes al públic, coincidint amb les eleccions al Parlament Europeu del 2014.

L'any 2008, la UdL va aconseguir una Càtedra "Jean Monnet" sobre Dret i relacions exteriors de la UE i al 2004 ja havia obtingut un mòdul de la mateixa institució sobre ampliació, constitució, política exterior i de seguretat comuna europea; tots dos projectes també impulsats per Blanc.

Enguany, només la UdL i la Universitat de Vigo, han obtingut el Centre d'Excel·lència Europeu "Jean Monnet" a l'Estat espanyol. També l'han aconseguit les universitats de Brno (República Txeca), Osnabrück (Alemanya), Toulouse 1 Capitole (França), Nice-Sophia Antipolis (França), Piraeus (Grècia), Pécs (Hongria), Poznan (Polònia), Cardiff (Regne Unit), Greenwich (Regne Unit) i Florida (Estats Units).