11 de juny de 2012

La UdL enceta noves línies de col·laboració amb el Col·legi Oficial de Treball Social
audio
La Universitat de Lleida / UdL col·labora amb el Col·legi Oficial de Treball Social
[+] AMPLIAR IMATGECarme Tobella, Roberto Fernández i Maria Pau Cornadó / FOTO: UdL
baixcorva
Aquest ens professional, que a Lleida aplega 500 col·legiats, i la Universitat de Lleida, a través de la Facultat de Ciències de l'Educació -centre que imparteix el grau de Treball Social- col·laboraran en programes de formació, recerca i pràctiques gràcies al conveni que avui han signat el rector de la UdL, Roberto Fernández, i la vicedegana del Col·legi a Catalunya, Carme Tobella.

L'acord preveu l'organització conjunta d'activitats i estudis relacionats amb la professió, la promoció de la col·legiació entre l'alumnat del grau; l'accés lliure i gratuït dels membres del Col·legi a les biblioteques de la UdL; la coordinació de les borses de treball d'ambdós entitats amb la finalitat d'aconseguir la màxima ocupació per als professionals del Treball social a Catalunya, així com garantir les places de pràctiques per a l'alumnat del grau.

Tobella ha destacat que aquest conveni, signat l'any que se celebra el 50è aniversari dels estudis de Treball Social a Lleida, rubrica la bona entesa que sempre han tingut ambdós entitats, ja que la UdL "fou la primera universitat pública espanyola en oferir els estudis de retitulació d'aquesta carrera".

Per la seua part, el rector ha ressaltat la importància d'aquests estudis com a element clau en la cohesió social del territori, "cohesió -ha dit- indispensable per garantir creixement econòmic". Fernández ha anunciat la voluntat de la UdL d'incrementar les relacions de la institució amb els col·legis professionals, sobretot pel que fa a la formació contínua.

A l'acte també hi ha assistit la degana del centre, Maria Pau Cornadó.