11 de març de 2009

versió en català

La UdL comença a aplicar el seu Pla d'Igualtat d'Oportunitats entre homes i dones

. La presentació de la publicació coincideix amb els actes per commemorar el 8 de març

Presentació del Pla d'Igualtat de la UdL
[+] AMPLIAR IMATGE Natàlia Sainz, Elena Fuses, Joan Viñas, Ana Romero i Mª Àngels Calero, a la presentació del Pla d'Igualtat

El I Pla d'Igualtat d'Oportunitats entre homes i dones a la Universitat de Lleida (2008-2010) comença a materialitzar-se. La UdL ha iniciat l'aplicació de diverses mesures pautades pel document, realitzat pel Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones. Entre aquestes, destaca la revisió dels plans d'estudis de les titulacions oficials, tant graus com màsters, per reglamentar la incorporació de matèries transversals amb coneixements referits a les necessitats de les dones. També s'han dissenyat cursos sobre llenguatge no sexista i eines per a introduir la perspectiva de gènere, destinats al professorat, el personal investigador i el personal d'administració i serveis (PAS).

La publicació del I Pla d'Igualtat d'Oportunitats entre homes i dones a la Universitat de Lleida (2008-2010) s'ha presentat aquest dimecres en el marc dels actes que la Universitat ha programat per commemorar la diada del 8 de març. L'acte l'ha presidit el rector de la UdL, Joan Viñas, acompanyat per la directora del Centre Dolors Piera, la catedràtica Mª Ángeles Calero; la delegada de la Comissió Interuniversitària Dona i Ciència a la UdL, Anna Romero; la directora de l'Institut Català de la Dona a Lleida, Elena Fuses, i una tècnica dels Serveis Territorials de Treball a Lleida, Natàlia Sainz.

"Espero que el pla permeti millorar de manera evident la igualtat entre homes i dones a la Universitat de Lleida perquè l'únic important siguin els mèrits", ha destacat el rector. Joan Viñas ha incidit en el fet que a la UdL hi ha més estudiantes que estudiants, però que en canvi "a nivell de direcció la piràmide continua existint". Per la seua banda, Mª Ángeles Calero ha recordat que la Universitat "té el repte d'acabar amb les desigualtats que provoquen la invisibilitat de la dona".

La igualtat de gènere a la UdLEl Pla d'Igualtat de la UdL està compost per 25 objectius i 110 mesures, que s'articulen al voltant de 10 línies estratègiques. El Centre Dolors Piera ha intentat que les mesures que es posen en marxa durant el primer trimestre de 2009 impliquin tots els estaments de la UdL: professorat, alumnat i PAS. El període de vigència d'aquest document acabarà l'any vinent. Al final del cicle s'avaluarà l'efectivitat de les diferents mesures endegades en la millora de la situació de les dones de la comunitat universitària lleidatana. En el seu cas, es proposaran noves eines que incideixin en aspectes subsidiaris dels treballats, que hagin sorgit de manera imprevista o que no s'haguessin detectat originàriament.

MÉS INFORMACIÓ