11 de març de 2009

Un professor de l'Escola Politècnica Superior de la UdL, Joan Roca Enrich, és el nou director científic de la Fundació Maqcentre

Joan Roca Enrich, nou director científic de la Fundació Maqcentre
[+] AMPLIAR IMATGE Joan Roca
Joan Roca, llicenciat en Enginyeria Industrial, és professor del Departament d'Informàtica i Enginyeria Industrial de la Universitat de Lleida des de l'any 1999. També va ser un dels participants en la creació del Grup d'Investigació en Energia Aplicada (GREA). Després de realitzar una tesi doctoral sobre el desenvolupament i caracterització d'un accionament rotatiu per a les potes d'un robot caminador, la seua recerca se centra especialment en la investigació i el desenvolupament de maquinària agroindustrial. Tot i això, també participa en projectes de tecnologies energètiques liderats per altres membres del GREA.

El Patronat de la Fundació Centre d'Innovació del Sector de la Maquinària Agrícola i dels Equipaments Industrials (Maqcentre) ha aprovat encomanar-li la direcció científica en una reunió celebrada aquest dimarts, 10 de març, al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL).

La Fundació Maqcentre es va constituir al juliol de 2008. En són patrons la UdL, la Paeria, el Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural de la Generalitat, i les associacions empresarials Agragex, Femel i Femac. També hi formen part diverses empreses del sector de la maquinària agrícola i els transformats metàl·lics.