11 d'octubre de 2006

Les universitats catalanes rebran 455 milions d’euros addicionals d’aquí al 2010

Reunió ACUPLes set universitats públiques catalanes rebran 455 milions d’euros addicionals entre el 2007 i el 2010 respecte a les previsions que fixava la Llei d’Universitats de Catalunya del 2003. Així es desprèn de l’acord que van signar dimarts els set rectors catalans amb els consellers d’Educació i Universitats, Joan Manuel del Pozo, i d’Economia, Antoni Castells.

El Pla de Finançament per a la Millora de les Universitats Públiques Catalanes preveu que al 2010 les universitats doblin gairebé el seu finançament ordinari respecte al que tenien al 2003. Els seus recursos passaran de 523 milions d’euros el 2003 a 1.032 el 2010. D’aquesta manera, aquest Pla permetrà un creixement del 56%, en termes reals, dels recursos de les universitats en un total de vuit anys.

Tot i així, aquest conjunt de millores està vinculat a l’assoliment d’objectius de millora en els àmbits de la docència, la recerca i la transferència de coneixement i en l’apartat de relacions universitat-societat. En aquests tres aspectes, el Pla pretén continuar amb l’elaboració dels plans estratègics de les universitats per a contribuir a la millora de la gestió i de l’eficiència i de l’eficàcia dels centres catalans, així com donar instruments a les universitats en la definició de nova oferta formativa que ha de configurar el futur espai d’educació superior europeu.

En aquest sentit, el rector de la UdL, Joan Viñas, va considerar que aquest acord posa en marxa els compromisos necessaris per afrontar la convergència europea.

fletxa-grisMés informació:

Pla de Finançament per a la Millora de les Universitats Públiques Catalanes
Carta de l'Associació Catalana de les Universitats Públiques a la ministra d'Educació i Ciència
Secretaria d'Universitats i Recerca