12 de novembre de 2013

La Marató de TV3 finança els projectes de dos catedràtics de la UdL

. Sobre el càncer d'endometri i el melanoma cutani, amb un total de 720.000 euros

Matías Guiu / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEMatías-Guiu / Foto: IRB Lleida
baixcorva
La Fundació la Marató de TV3 finançarà dos projectes de catedràtics de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida amb un total de 722.645 euros. Es tracta d'un estudi sobre el càncer d'endometri i un altre sobre el tractament del melanoma cutani. Formen part dels 42 treballs seleccionats d'entre un total de 317 dins la convocatòria de la 22a edició de la Marató, que reparteix més d'onze milions d'euros per a recerca.

El catedràtic d'Anatomia Patològica de la UdL, director de l'IRBLleida i responsable del Servei d’Anatomia Patològica de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida, Xavier Matías-Guiu, dirigeix l'Estudi gnòmic per al maneig individualitzat del càncer d'endometri (diagnòstic, pronòstic i tractament), dotat amb397.895€. El projecte pretén aportar nous marcadors genètics que facilitin el disseny de fàrmacs i teràpies personalitzades a les pacients amb les variants més agressives, aquelles que provoquen metàstasi en altres parts del cos.

Rosa Maria Martí / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGERosa Maria Martí / Foto: IRB Lleida
baixcorva
Matías-Guiu coordina el treball de quatre grups de recerca puntera per investigar noves estratègies contra aquest tipus de càncer. Als esforços de l'IRBLleida se sumen els de la Vall d'Hebron Institut de Recerca (Barcelona), la Fundación MD Anderson International Spain (Madrid) i la Fundació per a la Recerca Biomèdica de l'Hospital Ramon y Cajal (Madrid).

L'altre projecte seleccionat per la Marató s'anomena Implementació de la medicina personalitzada basada en la susceptibilitat genètica i signatures moleculars en el tumor en el melanoma cutani: identificació de noves dianes per al tractament del melanoma, amb un ajut de 324.750€. Hi pren part la catedràtica de Dermatologia de la UdL, dermatòloga de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova i investigadora del Grup de Patologia Oncològica d’IRBLleida, Rosa Maria Martí, que col·labora amb el Consorci Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer. Basant-se en la variabilitat genètica i proteòmica dels tumors, proposen establir una empremta molecular per a caracteritzar-los individualment i així ajudar a elaborar fàrmacs personalitzats per a cada tipus de melanoma i, per tant, cada pacient.

Premiats Marató de TV3
[+] AMPLIAR IMATGEL'acte de lliurament dels premis s'ha fet a Barcelona. Foto: Fundació La Marató.

print enrera pujar