13 de desembre de 2012

Simposi a la UdL sobre les darreres investigacions de sociolingüística catalana

. La trobada científica està organitzada pel nou investigador ICREA Sènior, David Block
audio
David Block / Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEl nord-americà és expert en Lingüística Aplicada / FOTO: UdL
baixcorva
L'apropiació del català per part dels castellanoparlants, la "competició" lingüística entre les persones migrades, la relació entre multilingüisme i internacionalització en l'entorn universitari, o la importància de tenir en compte la "classe social" en les investigacions referides a multilingüisme i identitat són alguns dels temes que es tractaran en el Simposi Català de Sociolingüística, que tindrà lloc a la Universitat de Lleida (UdL) aquest divendres, 14 de desembre.

La reunió científica reunirà a l'aula 1.32A del Rectorat una trentena d'experts en la matèria i comptarà amb ponents de les universitats Autònoma de Barcelona, Oberta de Catalunya i UdL. L'objectiu del simposi és dur-lo a terme de forma periòdica per crear un fòrum d'intercanvi d'idees entre els sociolingüistes catalans.

L'organització ha anat a càrrec del nou investigador sènior de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), David Block, vinculat al Departament d'Anglès i Lingüística de la UdL des del passat mes de setembre. Nascut a Texas (Estats Units) al 1956, Block va arribar a Catalunya a finals dels anys 70 i va treballar de professor d'anglès a Barcelona. Des del 1995 és doctor en Lingüística Aplicada per la Universitat de Lancaster (Regne Unit). Un any després va entrar a formar part de l'Institut d'Educació de la Universitat de Londres, al qual ha estat vinculat fins al passat mes d'agost.

Amb la seua arribada a la Universitat de Lleida, l'investigador pretén contribuir a la internacionalització de la institució i potenciar la recerca dins l'àmbit de la sociolingüística. En aquest sentit, David Block creu que les línies més interessants són les de tipus etnogràfic, documentades en teoria social, sociologia i antropologia.