13 de juliol de 2012

Curs Tasta la muntanya / Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGELa passada edició del curs Tasta la Muntanya / FOTO: UdL
baixcorva
La vintena edició de la Universitat d'Estiu iniciarà aquest dilluns els cursos de la Seu d'Urgell, que compten amb uns 160 persones matriculades. Enguany s'ofereixen 8 programes formatius, que es desenvoluparan a l'Institut Joan Brudieu de la capital alturgellenca, fins al proper 27 de juliol.

Del conjunt de cursos, en destaca un sobre El maltractament i l'abús sexual infantil, on s'abordaran les causes de la seua aparició, els signes o símptomes per a detectar possibles casos i com actuar davant de fets d'aquest tipus. Serà impartit per Francesc Domingo (pediatra i professor de Medicina de la UdL), Susagna Nevado i Carme Tello (Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil Sant Joan de Déu) i Carme Piqué (ABS Balaguer).

També tindrà lloc una nova edició del taller de fotografia, dedicat enguany a la fotografia documental i l'anàlisi dels personatges urbans a càrrec d'un dels fotògrafs que millor va immortalitzar la Movida madrileña, el gadità Miguel Trillo Huertas.

Del 17 al 20 de juliol, s'ofereixen també els cursos: Educació emocional (vuitena edició); Educació i conflicte: El paper del joc com a element de socialització (quarta edició) i Ensenyament de l’espanyol amb finalitats específiques: Negocis i turisme. I del 23 al 27 al juliol, els protagonistes seran: Beethoven (adreçat a persones majors de 50 anys); Tasta la muntanya, que mostrarà el potencial dels municipis poc poblats del Pirineu català com Ossera, que amb 26 habitants s'ha convertit en un referent en l'artesania alimentària actual; i El termalisme als Pirineus Centrals, que inclou visites a diferents complexos hidrotermals de la Cerdanya, Andorra i el Sud de França.

La Universitat d'Estiu serà clausurada el proper 26 de juliol a les 20h a la Sala Immaculada del Centre Cultural "Les Monges" de la Seu d'Urgell amb una conferència del popular periodista Víctor Amela. Dels 31 cursos que s'ofereixen enguany, a Lleida, la Seu d'Urgell, Solsona, Tremp, Àger i Erill la Vall, a més dels que s'imparteixen virtualment; s'han exhaurit les places en un total de 7. A falta de tancar encara el període de matriculació, que s'acaba el dia abans de l'inici dels cursos, la xifra d'inscrits a la Universitat d'Estiu arriba a les 750 persones.