13 de maig de 2011

La CRUE afirma que els retalls en educació són la pitjor notícia que es pot donar a la societat

. Per primer cop, rectores i rectors de les universitats espanyoles celebren la seua assemblea general a la UdL
audio
Reunió de la CRUE a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEUn moment de l'assemblea de la CRUE
FOTO: UdL

"La pitjor notícia que es pot donar ara a la societat són els retalls en educació". Amb aquestes paraules el president de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE). Federico Gutiérrez-Solana, mostrava avui la seua preocupació davant les anunciades retallades pressupostàries de la universitat espanyola en general, i de les universitats catalanes en particular. El també rector de la Universitat de Cantàbria mostrava així, la preocupació del món universitari respecte aquests ajustaments que hipotecaran, no només els universitaris, sinó el futur de la societat, ja que les universitats -ha dit- generen llocs de treball més enllà d'elles mateixes i contribueixen al progrés econòmic i social del país.

Gutiérrez-Solana, ha demanat als governs prudència alhora de decidir les retallades perquè "poden ofegar les universitats per poder seguir creixent". En aquest sentit ha alertat del que es podria perdre tot destacant l'augment del pes dels centres universitaris espanyols en recerca a nivell mundial. "El segon país que més ha crescut en producció científica en els darrers deu anys és Espanya després de la Xina". El president de la CRUE s'ha mostrat partidari d'incrementar la inversió privada pel que fa a R+D+i i ha augurat que la recent aprovada Llei de la Ciència, és una bona notícia en aquest sentit.

L'Assemblea general de la CRUE, que s'ha celebrat avui per primer cop a la Universitat de Lleida, ha aplegat 56 representants de les universitats espanyoles entre rectors i vicerectors. Entre els assistents, també s'hi trobava el director general de Política Universitària, Juan José Moreno Navarro, la directora de l'ANECA, Zulima Fernández, el director de la Fundació Universidad.es, José Manuel Martínez Sierra, i el rector de la Universitat Nova de Lisboa, Antonio Renda.

Durant l'assemblea s'han tractat temes com ara la governança universitària, el nou Estatut del professorat, la Llei de la Ciència o la internacionalització de les universitats espanyoles.