13 de setembre de 2013

Un catedràtic de la UdL, doctor honoris causa d'una universitat peruana

Albert Ibarz, de la Universitat de Lleida, honoris Causa per la Universitat de Trujillo, Perú
[+] AMPLIAR IMATGEIbarz impartint una xerrada a Perú / Foto: Universidad Señor de Sipan
baixcorva
Albert Ibarz, catedràtic de Tecnologia dels Aliments de la Universitat de Lleida (UdL), serà investit aquesta tarda (hora d'aquí) doctor honoris causa de la Universitat Nacional de Trujillo (UNT), una de les més importants del Perú.

Ibarz, doctor en químiques i professor a la UdL des del 1983, va participar l'agost passat en el I Congrés Agroindustrial d'Investigació i Responsabilitat Social de l'Escola d'Enginyeria Agroindustrial d'aquesta universitat peruana.

Els seus vincles amb Amèrica són nombrosos. Ha estat professor visitant a la Universitat Nacional del Sud (Badia Blanca-Argentina), a la Universitat de les Amèriques (Puebla-Mèxic), a la de l'Estat de Washington (Pullman-EUA) i professor honorari de la Universitat Nacional del Santa (Chimbote-Perú).

Membre del grup consolidat de recerca de la UdL Tecnologies innovadores per a l'obtenció d'ingredients i productes agroalimentaris, va ser vicerector de Professorat entre 1999 i 2003. També és membre del Comitè Editorial de la revista Food Engineering Reviews (Editorial Springer), de la revista Scentia Agropecuària (Universitat de Trujillo-Perú) i de la revista TECA (ACCA-Institut Estudis Catalans).

La UdL també compta entre els seus professors amb catedràtic investit doctor honoris causa per una universitat de l'Amèrica llatina, es tracta de Carles Feixa distingit per la Universitat colombina de Manizales.