14 de juliol de 2006

El Consell de Govern de la UdL dóna llum verda a un conveni per a l’impuls de l’R+D+i a Lleida

El Consell de Govern de la Universitat de Lleida ha donat llum verda avui al conveni marc per a l’impuls de l’R+D+i a Lleida, que signaran la setmana vinent Joan Viñas, rector de la UdL; Àngel Ros, alcalde de Lleida; Jordi William Carnes, conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, i president de l’IRTA; Joan Manuel del Pozo, conseller d’Educació i Universitats, i Marina Geli, consellera de Salut.

Consell de Govern de la UdLEl conveni pretén impulsar accions per enfortir i incrementar les activitats de recerca a les comarques de Lleida en els propers anys, focalitzades en la UdL i a la ciutat de Lleida. Aquestes accions s’aniran concretant a més amb convenis específics que donaran suport principalment al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari, i als àmbits de l’R+D+i agroalimentari; biomèdic i sanitari; d’humanitats, ciències jurídiques i socials, i de les tecnologies industrials, de la informació i de la comunicació.

Altrament, el Consell de Govern de la UdL ha aprovat la proposta de programació per al primer curs (2006-2007) del títol propi Projecte Sènior per a la gent gran i les normes de matrícula per al programa de formació esmentat. Així mateix, aquest òrgan rector ha aprovat els plans d’estudi dels màsters oficials que començaran el proper setembre.

Els membres del Consell també han decidit que Joaquim Molas, catedràtic de llengua i literatura catalanes i crític literari, i Reinhard Zimmermann, codirector del Max Planck Institut de dret estranger i dret internacional privat d’Hamburg, siguin nomenats doctors honoris causa de la UdL el curs vinent.

A més a més, a proposta de la comissió de Medi Ambient de la Universitat de Lleida, han aprovat un acord a favor de l’ús de paper reciclat per a totes les prestacions existents.

Finalment, s’ha presentat al Consell de Govern el nomenament d’Estanislau Fons com a director de l’Oficina de Suport a l’R+D+i de la UdL.