14 de juliol de 2011

El rector de la UdL demana un acord nacional en pro de la universitat catalana
audio
Compareixença del rector de la Universitat de Lleida (UdL) al ParlamentEl rector de la UdL, Roberto Fernàndez, en la seva compareixença / FOTO: Parlament
Un acord nacional per la universitat a Catalunya va ser una de les demandes que el rector de la UdL, Roberto Fernández, va fer als representants polítics de la Comissió d'ensenyaments i universitats del Parlament de Catalunya. Fernández que ahir va comparèixer juntament amb la rectora de la Universitat de Girona, Anna Maria Geli, i el rector de la Universitat Rovira i Virgili, Francesc Xavier Grau, va reclamar que aquest acord en determini el model, la governança, el finançament i serveixi per fixar el mapa universitari català. En aquest sentit, va insistir que aquest consens és necessari per donar estabilitat i continuïtat i sobretot per fidelitzar la confiança de la societat amb la universitat.

D'altra banda, el rector va demanar al Parlament que no conceptualitzi les universitats de Lleida, Girona i Tarragona com a universitats territorials, ja que totes les universitats, incloses les de Barcelona són territorials, en servir el seu territori. "Cal un canvi de mentalitat en aquest sentit", va afirmar. Les universitats catalanes, va afegir, són de les més eficaces d'Europa si s'analitza el que reben d'inversió i el que retornen després a la societat.

Fernández va poder explicar també als parlamentaris les realitzacions aconseguides per la Universitat de Lleida des de la seua creació, les seues potencialitats i també les seues mancances.