14 de maig de 2008

La UdL organitza la 8ª Mostra Transversal Interuniversitària de Teatre

. El programa inclou quatre espectacles, tots d'entrada gratuïta

Espai de Teatre de la UdL
La Universitat de Lleida (UdL) coordina enguany la 8ª Mostra Transversal Interuniversitària de Teatre, que tindrà lloc els propers dies 19 i 20 de maig a la capital del Segrià. Es tracta d'una iniciativa que la UdL va posar en marxa l'any 2000 per col·laborar amb les altres universitats que connecta l'Eix Transversal: Universitat de Girona (UdG) i Universitat de Vic (Uvic). Posteriorment s'hi va afegir la Universitat Rovira i Virgili (URV) de Tarragona.

El programa d'enguany inclou quatre obres, tres de les quals són de creació. OM. Operació Maquiavel, de l'Espai de Teatre de la UdL i dirigida per Emili Baldellou, és una sàtira sobre els mecanismes de selecció dels candidats polítics. El conjunt de Mandelbrot, de l'Aula de Teatre de la UdG, recull algunes de les més fascinants teories matemàtiques, i Garibaldi a la platja, de l'Aula de Teatre de la URV, és un exercici de recerca en el llenguatge del teatre d'objectes. El quart espectacle, La invasió dels lladres del temps que presenta l'Aula de Teatre de la Universitat de Vic, està basat en la novel·la Momo de Michael Ende.

Ricard Boluda (coordinador general de la Mostra) explica que "la programació recull les inquietuds teatrals comunes de les quatre universitats per fer un teatre obert, arriscat i divertit". Es tracta d'un model que reivindiquen per al teatre universitari "enfront d'aquells altres que mimetitzen el règim de funcionament de les companyies professionals". Per la seua banda, Jaume Barrull (vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL) anima tots els ciutadans de Lleida a participar d'aquesta mostra i "comprovar la qualitat del nostre teatre universitari". Totes les representacions, que es duran a terme al Teatre de l'Escorxador i l'Antic Convent de Santa Teresa, són d'entrada gratuïta.

La Mostra Transversal Interuniversitària de Teatre és tan sols una de les línies de col·laboració entre la UdL, la UdG, la Uvic i la URV dins d'aquest àmbit cultural. El conveni signat per les quatre universitats ha permès encetar enguany una nova activitat conjunta amb l'organització de les I Jornades Universitàries de Formació Teatral, que van tenir lloc el passat mes de març a Santa Pau (La Garrotxa).

MÉS INFORMACIÓ

. CALENDARI DE LA MOSTRA

Dilluns, 19 de maig

19.00h Sala 2 Escorxador El conjunt de Mandelbrot (UdG)