14 de maig de 2009

versió en català

Quatre professors de la UdL signen un llibre que planteja els beneficis d'Internet com a eina educativa en base a una recerca de sis anys

Grup cognició i context de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Manoli Pifarré, Conxita Vendrell i Jaume Sanuy
Un bon ús d'Internet ajuda els estudiants de Secundària a seleccionar i organitzar la informació de forma crítica, adquirir competències digitals i aprendre continguts de les diferents àrees curriculars. Així ho recull el llibre Internet en la Educación Secundaria: pensar, buscar y construir, elaborat pels professors de la Universitat de Lleida Manoli Pifarré, Jaume Sanuy, Conxita Vendrell i Susana Gòdia.

L'obra és fruit de sis anys de recerca del grup Cognició i Context de la UdL en què hi han participat una vintena de professors i uns 400 alumnes d'ESO de la ciutat de Lleida. El resultat és una guia que proporciona al professorat de secundària un seguit d'eines conceptuals per dissenyar, organitzar i gestionar unitats didàctiques que utilitzin l'Internet pot potenciar l'aprenentatge, al mateix temps que ensenya l'alumnat a usar els cercadors de forma eficaç.

La presentació del llibre Internet en la Educación Secundaria: pensar, buscar y construir està prevista pel proper dilluns, 18 de maig, a la Sala Maria Rúbies de la Facultat de Ciències de l'Educació a partir de les 18.30h. L'acte anirà acompanyat d'una taula rodona moderada pel professor Fidel Molina en què hi prendran part Manoli Pifarré, Jordi Vivancos (cap de servei de Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement de la conselleria d’Educació), Natàlia Iranzo (professora de l’'ES Ronda), Lourdes Codina (professora de l'IES Guindàvols) i Ramon Bergadà (professor de l'IES Terres de Ponent).