14 de març de 2013

Les facultats d'humanitats catalanes estudien oferir titulacions conjuntes

. La UdL acull una trobada d'equips de deganat

Fixar línies de col·laboració per millorar l'organització de la docència atenent a criteris que respectin la territorialitat i la qualitat de les titulacions que actualment oferten les facultats d'humanitats i de lletres de les universitats catalanes, ha estat el motiu de la reunió que avui han mantingut a Lleida diferents equips de deganat.

Els assistents han posat damunt la taula formules diverses per donar resposta als reptes que afecten els graus i màsters d'aquests centres, com ara intercanvis de professorat, col·laboracions en l'organització de cursos, així com la possibilitat d'oferir titulacions conjuntes.

Aquestes propostes es continuaran treballant en una propera reunió que ha de celebrar-se a Tarragona el proper mes de maig. Els equips han creat a tal efecte dos taules de treball, una dedicada a màsters i, una altra, a graus, segons han explicat els degans de la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida (UdL) i de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona (UB), Joan Busqueta i Xavier Roigé, respectivament.

El Saló Víctor Siurana de la UdL ha acollit la segona d'aquestes trobades, que van iniciar-se el passat mes de novembre a la UB, amb la voluntat de reflexionar i consensuar estratègies quant a l'oferta d'ensenyaments d'humanitats a Catalunya, sobre la qual estudien fer una proposta conjunta.

A la reunió hi han assistit una quinzena de membres dels equips de deganat de les facultats de la UB, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Pompeu Fabra, la Universitat Rovira Virgili, la Universitat de Vic i la UdL els quals han reivindicat la importància i el sentit dels estudis d'humanitats en el marc de les universitats catalanes.

D'altra banda, els assistents a la reunió s'han solidaritzat amb la lluita que mantenen els treballadors de Flix davant l'expedient de regulació de l'empresa Erkimia i han lamentat l'actitud de l'empresa respecte la contaminació tòxica causada des de fa anys a l'embassament de Flix.

Reunió de degans d'Humanitats a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGELa reunió s'ha celebrat a la Universitat de Lleida. Foto: UdL