14 de novembre de 2008

. Representants del parc agroalimentari més veterà d'Europa visiten Lleida per sumar esforços amb el PCiTAL i liderar conjuntament projectes europeuss

[+] AMPLIAR IMATGEEls responsables de l'Agropolis International de Montpellier, a la Universitat de Lleida
Els responsables de l' Agropolis International de Montpellier, Languedoc-Roussillon han visitat aquest divendres la capital del Segrià per establir línies de col·laboració amb el Parc Científic i Agroalimentari de Lleida (PCiTAL). L'Agropolis, amb 2.300 investigadors i docents i 112 unitats de recerca, treballa en diversos àmbits com ara la biodiversitat, els ecosistemes aquàtics, naturals i de conreu, l'alimentació i la salut, el vi, les ecotecnologies, la producció i la salut animal o el desenvolupament sostenible, entre d'altres. Aquest parc agroalimentari francès és el més veterà d'Europa, ja que va ser crear l'any 1986. Els responsables de la institució volen concertar projectes europeus amb el PCiTAL, la UdL i els seus centres associats, així com conèixer noves possibilitats de col·laboració en el camp de la biotecnologia. Actualment, l'Agropolis col·labora en tres projectes del Centre UdL-IRTA.

La recepció institucional al director d'Agropolis, Michel Salas, i els seus acompanyants ha tingut lloc a la Sala de Reunions del Rectorat, on els han rebut el president del PCiTAL i rector de la Universitat de Lleida, Joan Viñas; el vicerector de Política Científica i Tecnològica de la UdL, Ramon Canela; el regidor de Promoció Econòmica, Treball, Cooperació Territorial i Projecció Internacional de l'Ajuntament de Lleida, Josep Presseguer; el gerent del PCiTAL, Josep Clotet, i el director científic del Parc, Santiago Planas.

La jornada s'ha completat amb visites a les instal·lacions del PCiTAL al turó de Gardeny, l' Institut de Recerca Biomèdica de Lleida, l' Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària i l'estació experimental de l'IRTA.