14 de novembre de 2013

Robòtica, genòmica i estadística, a la 18a Setmana de la Ciència

. La UdL organitza 6 tallers per a nenes i nens d'Infantil a Batxillerat del 15 al 21 de novembre

Setmana de la Ciència a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGECartell de la Setmana de la Ciència
baixcorva
Uns 500 alumnes d'infantil, primària, secundària, batxillerat i formació professional prendran part a partir d'aquest divendres, 15 de novembre, en els sis tallers que la Universitat de Lleida (UdL) organitza en el marc de la 18a Setmana de la Ciència sobre temes com la robòtica, l'estadística o la genòmica. Els participants provenen de les escoles Frederic Godàs, Camps Elisis, Pràctiques I i Cervantes; els col.legis Santana, El Carme i Arabell; i els instituts Caparrella i Maria Rubies. Les diferents activitats es desenvoluparan de 15 al 21 de novembre als campus de Cappont i Agrònoms.

Els més petits, l'alumnat de P5, podran tenir un primer contacte amb la programació informàtica dins el taller sobre robòtica elemental, que també podran gaudir els de primer de Primària. L'objectiu és que aprenguin a modificar el comportament de petits enginys mecànics. L'estudiantat de secundària podrà conèixer com treballen els investigadors de l'àmbit de la genètica.

L'alumnat de Batxillerat i Cicles Formatius tenen reservat, a més de la resta d'opcions, un taller sobre les matemàtiques aplicades a l'estudi corporal dels animals domèstics, amb el professor de l'ETSEA Pere-Miquel Pares, i un altre sobre la investigació en Robòtica a la UdL, que abasta des del desenvolupament de programes i maquinari per ajudar les persones amb discapacitat fins als sistemes automàtics de recol·lecció de fruita.

Completen el programa un taller sobre la hidratació als aliments i la influència que això té en la seua conservació, i un altre sobre l'anàlisi estadístic de dades. I és que aquest és un dels temes centrals de l'edició d'enguany, juntament amb l'aigua i la figura d'Albert Einstein, en commemoració del 90è aniversari de la visita del físic alemany a Catalunya.

La Setmana de la Ciència agruparà més de 300 activitats de divulgació del coneixement científic i tecnològic arreu de Catalunya. Els organitzadors esperen que hi participin més de 150.000 persones al conjunt del país. La conferència de cloenda de la 18a Setmana de la Ciència a la Universitat de Lleida anirà a càrrec del director del Centre d'Estudis i Recerca per a la Gestió de Riscos Agraris i Mediambientals, Alberto Garrido.