14 de setembre de 2012

La UdL rep més de 250 alumnes forans de 26 països d'arreu del món

. Entre ells hi ha 71 brasilers que participen per primer cop en el programa Ciência sem Fronteiras
audio
Rebuda als estudiants estrangers a la UdL / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEls i les estudiants de mobilitat amb el rector i la vicerectora de Relacions Internacionals / FOTO: UdL
baixcorva
Un total de 259 alumnes de mobilitat provinents de 26 països d'arreu d'Europa, Amèrica, Àsia i Àfrica, han iniciat els seus estudis a la Universitat de Lleida durant l'any acadèmic 2012-12. La xifra és encara provisional perquè el termini per presentar sol·licituds està obert fins l'1 de desembre per a l'estudiantat que estigui interessat en fer-hi una estada a la UdL durant el segon quadrimestre.

Aquest migdia han rebut la benvinguda per part del rector, Roberto Fernández i de la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Astrid Ballesta. L'acte, organitzat per l'Oficina de Relacions Internacionals, ha tingut lloc a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont. Fernández ha dit que "la primera vocació de la UdL és ser internacional i universal".

El nou programa Ciência sem Fronteras, que finança el govern del Brasil, ha permès l'arribada de 71 alumnes d'aquest país, que han passat a ser el col·lectiu més nombrós entre l'estudiantat de mobilitat. Els xinesos, la gran majoria dels quals cursen el Certificat d'Estudis Hispànics, continuen creixent i enguany arriben als 46. Els segueixen els d'Itàlia (43), Mèxic (36), França (8), la República Txeca (8), Polònia (6), Alemanya (6), Portugal (5), Grècia (5), Turquia (5) i Corea del Sud (4).

Fins al moment la UdL compta amb 86 Erasmus, 44 alumnes de programes de mobilitat propi i 2 estudiants visitants. Destaca el fet que 12 persones cursaran estudis a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) a través del programa Erasmus Mundus, amb el que arriben alumnes de Tunísia, el Pakistan, Bangladesh, Etiòpia i Sèrbia, entre altres.

Per centres, l'ETSEA és la que acull un nombre més gran d'estudiantat forà amb 82 alumnes. La segueixen la Facultat de Lletres (79), la Facultat de Dret i Economia (40), la Facultat de Medicina (19), l'Escola Politècnica Superior (17), l'INEFC-Lleida (9) i la Facultat de Ciències de l'Educació (6). Durant el curs passat els diferents centres de la UdL van rebre un total de 310 alumnes.