15 de desembre de 2010

La UdL acull el primer Congrés d'Intel·ligència Emocional a les Organitzacions de tot l'Estat

. Eduard Punset és un dels ponents d'aquesta trobada, coorganitzada amb la Diputació de Lleida
audio
Eduard Punset a la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEEduard Punset
La capacitat de controlar les emocions i establir bones relacions interpersonals és un factor clau de la competitivitat i el lideratge. Aquest serà l'eix central del primer congrés estatal d'Intel·ligència Emocional a les Organitzacions, que se celebrarà a la Universitat de Lleida el proper mes de març. El Grup de Recerca en Orientació  Psicopedagògica  del departament de Pedagogia i Psicologia de la UdL organitza aquesta trobada pionera a nivell espanyol de forma conjunta amb la Diputació de Lleida, que hi treballa des del seu Patronat de Promoció Econòmica i el Centre Europeu d'Empreses i Innovació.

El congrés pretén demostrar, des d'una base científica, els beneficis de la intel·ligència emocional a les empreses i tot tipus d'organitzacions, des de les educatives a les esportives. Per això, comptarà amb ponents de primer nivell com ara el comunicador científic i director-presentador del programa Redes Eduard Punset, el professor de la Universitat de Yale David Caruso, l'assessor en lideratge Robert Emmerling o el professor de la Universitat de Barcelona Rafael Bisquerra, un dels pioners en l'estudi de la intel·ligència emocional a Espanya. També hi prendrà part el director tècnic de La Masia del Futbol Club Barcelona, Carles Folguera, que explicarà com es treballen aquestes competències des de la base al primer equip.

El comitè científic està format per professors de les universitats de Lleida, Barcelona, Màlaga, el País Basc, Jaume I (Castelló), Suceava (Romania), i la UNED. La trobada, que tindrà lloc els dies 24 i 25 de març a l'auditori del Centre de Cultures de la UdL, està adreçada a estudiantat i professionals de tot l'Estat espanyol.