15 de febrer de 2012

Tancada antiretallades al Rectorat

. Mig centenar de persones participa a la protesta contra les mesures que estudia la Generalitat
audio
Tancada a la UdL contra les retallades. Universitat de Lleida
baixcorva
Una cinquantena de membres del Personal d'Administració i Serveis (PAS), professorat i alumnat de la Universitat de Lleida han participat en la tancada al Rectorat com a resposta a les retallades de la Generalitat, tot i que només un grup s'ha quedat a passar-hi la nit. Matalassos unflables, sacs de dormir i coixins han substituït les tradicionals taules i cadires en una de les sales d'estudi, a la planta baixa de l'edifici.

Els sindicats denuncien que les mesures incloses en els projectes de Llei de Pressupostos 2012 i de Llei de Mesures Fiscals i Financeres "obren el camí cap a una reducció indiscriminada de personal (interins i laborals temporals)", alhora que volen suprimir la majoria dels drets laborals aconseguits amb la negociació col·lectiva des de fa més de 20 anys: supressió del complement de retribució per a les baixes, supressió del fons d'ajut social, supressió de l'ajut a matrícules universitàries, supressió del complement per a les reduccions per cura de fill, supressió dels premis per antiguitat i jubilació, reducció a 6 dels dies d'afers propis i increment de la jornada a 37 hores i mitja setmanals.

El representant del PAS, Josep Maria Romero, ha assegurat que les retallades "posen en perill la continuïtat d'interins i suposen un atac sense precedents a l'autonomia universitària". Per la seua part, el representant del PDI, Enric Llurda, creu que no es podran "cobrir substitucions ni organitzar grups petits com diu Bolonya, de manera que se'n ressentirà la qualitat de la docència i la investigació". Una opinió que comparteix una de les coordinadores del Consell de l'Estudiantat, Gemma Espigares. L'alumnat tem que no podran fer les pràctiques més experimentals alhora que el Govern puja les taxes i no millora les beques.

El rector, Roberto Fernández, no ha participat en la tancada, però s'hi ha atansat per mostrar la seua "solidaritat". Fernández ha assegurat que "en els últims cinc anys, la UdL ha perdut 12 milions d'inversions de la Generalitat i, només en els últims dos, 8 milions en transferències corrents". La protesta també s'ha celebrat a la Universitat Autònoma de Barcelona, la de Girona i la Politècnica de Catalunya.

Tancada a la UdL contra les retallades. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEMig centenar de persones ha participat a la protesta / FOTO: UdL
baixcorva