15 de setembre de 2010

Un treball sobre el català nord-occidental guanya la primera edició del Premi Internacional 'Joan Solà'

. El lliurament del guardó tindrà lloc a la UdL el proper 22 de setembre
audio
Laia Querol rebrà el Premi Joan Solà la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGELaia Querol, autora de la investigació
Laia Querol és la primera guanyadora del Premi Internacional de Recerca en Filologia Catalana 'Joan Solà', impulsat pel Departament de Filologia Catalana i Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL) i l'Ajuntament de Bell-lloc d'Urgell. El jurat ha reconegut el seu treball sobre La morfologia del català nord-occidental: descripció i anàlisi dels segments velar i palatal. El lliurament del guardó tindrà lloc el proper dimecres 22 de setembre, a les 19.00h, a la Sala d'Actes de l'edifici del Rectorat.

Querol, doctora en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona, treballa actualment com a professora de Llengua Catalana i Literatura a l'institut Joan Ramon Benaprès de Sitges. La seua investigació pretén aprofundir en la descripció i l'anàlisi dels verbs en català nord-occidental, la parla de les seues arrels. Una de les novetats que presenta és el sistema proposat, que permet entendre la riquesa d'aquesta varietat dialectal en la multiplicitat dels seus parlars, des d'Andorra la Vella i Sort fins Amposta. Al mateix temps, obre una línia d'investigació en què el català es compara amb altres llengües romàniques com l'italià i l'occità.

La comissió científica del Premi Internacional de Recerca en Filologia Catalana 'Joan Solà' ha estat formada per Narcís Garolera (Universitat Pompeu Fabra), Josep Maria Nadal (Universitat de Girona), José Antonio Pascual (Real Academia Española), Lluís Payrató (Universitat de Barcelona) i Ramon Sistac (UdL). El guardó, de periodicitat biennal, està dotat amb 10.000 euros i la publicació del treball per Pagès Editors.

L'estudi obre una línia d'investigació en què el català es compara amb altres llengües romàniques com l'italià i l'occità
El lingüista de Bell-lloc d'Urgell i doctor honoris causa de la UdL Joan Solà presta el seu nom a aquest Premi Internacional que té com a objectiu guardonar investigacions en qualsevol àrea de coneixement de la filologia catalana: variació lingüística, lingüística aplicada, història de la llengua, història de la lingüística, edició de textos (2010), sintaxi (2012), semàntica, lexicologia, lexicografia (2014), fonètica descriptiva, fonologia, ortoèpia i morfologia (2016).