16 de juliol de 2008

Els 150 pisos universitaris de Ciutat Jardí es començaran a construir a finals d'any

. La UdL n'ha adjudicat la construcció i explotació a Factor Habast

La comunitat universitària de Lleida podrà disposar de 150 pisos de lloguer protegit al setembre de 2010. Aquest és el termini fixat per la UdL a la promotora Factor Habast, que s'ha fet amb l'adjudicació per construir i explotar aquests habitatges a la zona d'expansió de Ciutat Jardí, pròxima als campus d'Agrònoms i Ciències de la Salut.

El complex, destinat a estudiants, professors visitants i investigadors, es començarà a construir a finals d'aquest any. Estarà format per dos blocs de quatre plantes, un pàrquing per a cotxes i un altre cobert per a bicicletes.

[+] AMPLIAR IMATGE: Pisos universitaris a Ciutat Jardí. Universitat de Lleida El projecte contempla tres tipus de pisos, d'entre 30'30 i 38'64 metres quadrats, amb un i dos dormitoris. Estan pensats per a persones soles, parelles o dos companys. Dels 150 habitatges, 10 seran adaptats per a persones amb la mobilitat reduïda. El preu mensual oscil·larà entre els 270 i els 411 euros, incloent les despeses fixes obligatòries: consergeria, vigilància 24 hores, servei d'accés a Internet, lloguer de mobiliari i ús dels espais comuns (aigua, llum, gas i neteja). Els usuaris dels habitatges podran gaudir d'una sala d'oci, una altra polivalent, tres d'estudi i una bugaderia.

La inversió total frega els 9'5 milions d'euros, finançats pel Ministeri d'Habitatge i la Generalitat. Per la seua banda, l'Ajuntament de Lleida ha cedit els terrenys per 50 anys. La UdL vetllarà per donar la màxima transparència a l'atorgament dels pisos i garantirà la seua rotació amb contractes de lloguer d'una durada màxima de cinc anys, prorrogable per un més si el beneficiari continua sent membre de la comunitat universitària.

MÉS INFORMACIÓ