16 de novembre de 2009

La Setmana de la Prehistòria inclou enguany un taller-demostració de la metal·lúrgia a l'Edat del bronze en què faran una destral
audio
Setmana de la Prehistòria a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE El taller del 2007 es va centrar en la pintura rupestre
Com es fabricaven les eines fa sis mil·lenis? Ho podran comprovar els participants en el taller experimental sobre la metal·lúrgia del bronze que tindrà lloc en el marc de la 4a Setmana de la Prehistòria que organitza el Grup d'Investigació Prehistòrica de la Universitat de Lleida (UdL). El programa s'allarga entre els dies 16 i 20 de novembre.

La demostració es farà el dia 20 al claustre de la Pensativa, a l'edifici del Rectorat. Consistirà en la fosa d'una destral amb les tècniques de l'Edat del bronze, que a la península ibèrica es va generalitzar cap al 4.000 abans de Crist. En primer lloc, caldrà encendre el forn. Per això, els experts de la UdL ensenyaran dos sistemes: per percussió i per fricció. Després tindrà lloc la reducció del coure a partir de malaquita i atzurita; i finalment, la fundició d'una destral plana.

La 4a Setmana de la Prehistòria inclou un total de quatre conferències sobre temes com l'arquitectura megalítica o els rituals funeraris. Totes les xerrades tindran lloc a l'Arxiu Històric de Lleida, a l'igual que l'exposició fotogràfica Escultures mil·lenàries: el megàlit dels Reguers de Seró, que es podrà visitar fins el dia 26 de novembre.