16 de setembre de 2010

Els reptes de la Universitat del segle XXI centren la inauguració de curs a la UdL

. L'exrector de la UV, Francisco Tomás Vert, pronuncia la lliçó inaugural
audio
Tomàs Vert inaugura el curs acadèmic a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEFrancisco Tomás Vert
Foto: Universitat de València
L'exrector de la Universitat de València (UV) i catedràtic de Química Física, Francisco Tomás Vert, inaugurarà aquest divendres el curs 2010-2011 a la Universitat de Lleida (UdL). En la seua lliçó magistral, reflexionarà sobre els canvis que ha viscut l'ensenyament superior i els reptes de la Universitat del segle XXI, des de la seua àmplia experiència com a professor, investigador i gestor universitari. L'acte institucional tindrà lloc a partir de les 12.00h a la Sala d'Actes de l'edifici del Rectorat.

En ple procés de consolidació de l'Espai Europeu d'Educació Superior,Tomás Vert reivindica "l'autonomia universitària per desenvolupar una oferta acadèmica de qualitat, orientada a les necessitats del nostre país". També planteja el concepte d'Universitat pluriversal, per fer front a la diversitat de l'alumnat. Entre les seues reclamacions, destaquen les relacionades amb la recerca. L'exrector de la UV considera imprescindible que la inversió en R+D+i arribi al 2% del Producte Interior Brut abans de 2015. També aposta per la cooperació interuniversitària a nivell mundial per coordinar xarxes de recerca i projectes docents.

Tomás Vert reivindica l'autonomia universitària per desenvolupar una oferta acadèmica de qualitat, i planteja el concepte d'Universitat pluriversal, per fer front a la diversitat de l'alumnat.
Francisco Tomás Vert ha estat rector de la UV des de 2002 i fins l'abril de 2010. Actualment és president de la Comissió Sectorial de Recerca i Desenvolupament de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles i membre del Consell Rector del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Entre els reconeixements que ha rebut, destaca la Medalla d'Honor de la Universitat Ricardo Palma de Lima i el nomenament com a doctor honoris causa de la Universitat Nacional de San Luís (Argentina).

L'acte d'inauguració oficial del curs acadèmic 2010-2011 a la UdL, serà retransmès en directe per internet a http://www.udl.cat/tv i comptarà amb la presència del rector, Joan Viñas, el president del Consell Social, Ramon Roca, i el comissionat per a Universitats i Recerca, Joan Majó.