17 d'abril de 2013

La UdL participa per segon cop a la competició MotoStudent

. Alumnes de l'EPS busquen patrocinadors per construir un prototip de Moto3 de 250cc

UdL Racing Engineering / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEL'equip ha de solventar diversos reptes tècnics i de gestió / Foto: UdL Racing Engineering
baixcorva
La Universitat de Lleida (UdL) competirà en la propera edició de MotoStudent, una iniciativa promoguda per la Fundació Moto Engineering Fundation, que tindrà lloc a l'octubre de 2014 a la Ciutat del Motor d'Aragó, a Alcanyís (Terol). Es tracta d'un desafiament entre equips universitaris d'arreu del món que consisteix en dissenyar i desenvolupar un prototip de competició Moto 3 de 250cc i quatre temps.

Alumnes de l'Escola Politècnica Superior (EPS) han constituït l'equip UdL Racing Engineering, sota la coordinació del professor Miquel Nogués, del departament d'Informàtica i Enginyeria Industrial. L'equip de la UdL està en la fase de cercar patrocinadors per assolir els 9.000 euros que demana l'organització. En aquest sentit, ha establert un primer contacte amb l'equip Avintia Racing.

Al MotoStudent, cada equip universitari desenvolupa i fabrica un prototip sota uns condicionants tècnics i econòmics preestablerts. La competició en si mateixa és un repte per a l'estudiantat, ja que en un període de tres semestres ha de demostrar i provar la seua capacitat de creació i innovació, aplicant directament les seues competències com a enginyers i gestors.

A la primera edició, l'equip UdL Racing Team va ser avaluat positivament tant als tests de presentació i revisió tècnica com en les proves estàtiques i dinàmiques, i va assolir la setzena posició en la cursa en circuit.
De moment, l'UdL Racing Engineering està format per 7 estudiants del grau d'Enginyeria Mecànica i 2 del grau d'Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, que hauran de desenvolupar un xassís i un sistema de seguretat electrònica i de telemetria. També han d'optimitzar l'ergonomia i altres elements per millorar la transferència de calor, el sistema d'admissió i l'escapament.

L'EPS participa per segon cop en aquesta competició. En la primera edició, realitzada al 2010, l'equip UdL Racing Team va ser avaluat positivament tant els els test de presentació i revisió tècnica, com en les proves estàtiques i dinàmiques, i va assolir la setzena posició en la cursa en circuit.