17 de febrer de 2010

La UdL obre les seues portes a l'empresariat de Lleida

. Una trobada organitzada conjuntament amb la Cambra de Comerç dóna a conèixer què es fa a la Universitat en recerca i innovació
audio
Trobada Universitat de Lleida - Empresa
[+] AMPLIAR IMATGE Ramon Canela i Josep M. Rusiñol, amb els participants a la Jornada
 Amb l'objectiu d'apropar la recerca i la innovació al teixit empresarial lleidatà, avui ha tingut lloc al campus de Cappont una trobada entre representants de diverses empreses de Lleida i grups de recerca de la UdL. Aquesta jornada universitat-empresa, organitzada conjuntament per l'Oficina de suport a la R+D+i de la Universitat i la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida ha aplegat un total de 36 empresaris pertanyents a 28 empreses i 20 investigadors de 16 grups de recerca de la UdL. La trobada que ha inclòs una visita al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari, ha finalitzat amb un dinar a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària on empresariat i personal investigador han pogut parlar de futures col·laboracions.

Aquesta acció és fruit del conveni de col·laboració que ambdós institucions van signar el passat 15 de desembre, amb l'objectiu de detectar i satisfer les necessitats tecnològiques de les empreses del territori, així com col·laborar en la promoció de projectes de recerca i innovació. La propera iniciativa conjunta entre l'ens cameral i la UdL consistirà en una sèrie de visites "a la carta" per part dels responsables de l'Oficina de Suport a la R+D+i de la UdL a les empreses que estiguin interessades a col·laborar tant en transferència com en formació especialitzada.

La trobada, que ha inclòs una visita al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari, ha aplegat un total de 36 empresaris pertanyents a 28 empreses i 20 investigadors de 16 grups de recerca de la UdL
Durant la presentació de la jornada, Ramon Canela, vicerector de Política Científica i Tecnològica, i Josep M. Rusiñol, vecepresident de la Cambra, han afirmat que la col·laboració entre universitat i empresa, un camp encara poc explotat, és un dels fonaments per a l’avenç econòmic del territori, i que la recerca aplicada al món de la producció és un factor clau per superar la crisi i per aconseguir ser un país competitiu en el context internacional.

La delegació de la Cambra de Comerç estava formada per empreses de diferents àmbits com ara la comercialització de fruita, maquinària agrícola, tèxtil, venda de material esportiu, instal·lacions elèctriques, producció agroalimentària o construcció, entre d’altres. Quant als grups de recerca de la UdL, han participat en la trobada el centres DBA/Metabolòmica agroalimentària, GREA d’Innovació concurrent, Nutren, GRIHO, la Unitat de tecnologia de productes vegetals, la de Postcollita, i els grups d'Ecobiotecnologia agrària, Tecnologies innovadores per a l’obtenció d’ingredients i productes alimentaris, Malherbologia i ecologia vegetal, Millora genètica i gestió del porcí, Agricultura de precisió, Agròtica i agrotecnologia , Economia aplicada, Interaccions planta-microorganisme-vector, Computació distribuïda, Criptografia i grafs i Energia per al medi ambient i agrometeorologia.