17 de febrer de 2011

Més de 1.500 alumnes i professors de secundària, en la 18a Jornada de Campus Oberts de la UdL

. Experiències pràctiques a laboratoris per mostrar l'oferta formativa
audio
Jornades de Campus Oberts a la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEParticipants a la Jornada de Campus Oberts FOTO: UdL
Un total de 1.552 professors i alumnes dels darrers cursos de Batxillerat i FP visiten aquest divendres la Universitat de Lleida, en el marc de la divuitena edició de la Jornada de Campus Oberts per a l'estudiantat de segon de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior. Pertanyen a 34 centres de les comarques de Ponent, la Franja i Barcelona. Concretament,  de la capital del Segrià, Alcarràs, Seròs, Almenar, Almacelles, Mollerussa, Balaguer, Les Borges Blanques, Tàrrega, Solsona, Cervera, El Pont de Suert, Artesa de Segre, Agramunt, Bellcaire d'Urgell, Bellpuig, Fraga, Tamarit de Llitera i Vilafranca del Penedès.

Per conèixer els diferents graus i serveis que ofereix la UdL, el programa també mostra la vessant més pràctica dels estudis. Els joves tindran accés a diferents laboratoris de l'Escola Politècnica Superior (EPS), la Facultat de Medicina i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA). És el cas de la planta pilot de Tecnologia dels Aliments, el Laboratori d'Enginyeria Tèrmica i Fluïdomecànica o el Laboratori d'Habilitats de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova. Mentre, a la Facultat de Lletres podran seguir tallers sobre la restauració de peces arqueològiques, el tractament d'imatges o la interpretació de mapes.

Per centres, el que rebrà més visitants és la Facultat de Ciències de l'Educació, amb 330 estudiants; seguida per l'EPS (251), la Facultat de Dret i Economia (244), la Facultat de Medicina (158) i la Facultat de Lletres (156). Per traslladar-se als campus de Ciències de la Salut i l'ETSEA, l'alumnat disposarà d'un servei d'autobús urbà gratuït des de la Rambla d'Aragó, que sortirà a les 9.00h del matí des de davant de l'edifici del Rectorat. Per visitar les instal·lacions d'INEFC, a la Caparrella, s'haurà d'utilitzar l'autobús urbà L11.

De forma paral·lela també hi ha prevista una recepció-trobada adreçada al professorat de secundària que acompanya l'alumnat, al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del campus de Cappont. En aquesta edició, hi prendran part 63 docents, un 51% més que l'any passat.

La UdL tornarà a obrir les seues portes el proper 5 de març, en aquest cas als familiars dels futurs alumnes que hi vulguin cursar estudis, en la que serà la VII Jornada de Campus Oberts per a pares i mares
La Jornada de Campus Oberts és una iniciativa organitzada pel Vicerectorat d'Estudiantat amb la col·laboració del Servei d'Informació i Atenció Universitària, els diferents centres de la UdL i el Consell de l'Estudiantat. La Universitat de Lleida tornarà a obrir les seues portes el proper dia 5 de març, en aquest cas als familiars dels futurs alumnes que hi vulguin cursar estudis, en la que serà la VII Jornada de Campus Oberts per a pares i mares.