17 de gener de 2011

GlobaLleida impulsa un pla per a la promoció econòmica de Ponent
audio
GlobaLleida impulsa un pla per a la promoció econòmica de Ponent. Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEAntoni Brufau, amb el rector Viñas i la resta de patrons

El Consorci GlobaLleida elaborarà un pla estratègic per impulsar l'economia de les comarques de Ponent, que impulsi infraestructures i redueixi la taxa d'atur. Així s'ha anunciat durant una visita del president de l'organisme, Antoni Brufau, al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari (PCiTAL). GlobaLleida - que aglutinarà els ens de promoció econòmica de la UdL, la Diputació, la Paeria i les Cambres de Comerç de Lleida i Tàrrega- reunirà per primer cop el seu consell general el proper mes de febrer.

Tant Brufau com el rector de la UdL, Joan Viñas, han coincidit en animar els joves a estudiar carreres d'enginyeria perquè les empreses "els estan buscant". Viñas creu que les necessitats de les firmes que ja treballen al PCiTAL per créixer "són una manera d'atreure alumnes universitaris a Lleida". Al Parc ja treballen gairebé un miler de persones i la previsió és que aquesta xifra arribi a les 1.500 a finals del 2012.