17 de març de 2010

Premi per trencar barreres sexistes a la UdL

. L'Institut Municipal d'Ocupació reconeix la tasca del Centre Dolors Piera i les mesures del Pla d'Igualtat
audio
Premi a la UdL per trencar barreres sexistes. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Núria Escarp (SADA P.A. Catalunya) i M. Ángeles Calero, amb els guardons
La Universitat de Lleida acaba de recollir el premi Igualtat d'oportunitats homes i dones a l'empresa, impulsat per l'Ajuntament a través de l'Institut Municipal d'Ocupació (IMO). El guardó, concedit en la categoria d'implantació de principis i/o pràctiques laborals a favor de la igualtat d'oportunitats, reconeix les tasques que realitza el Centre Dolors Piera d'Igualtat i Promoció de les Dones de la UdL, en especial, les mesures del I Pla d'Igualtat d'oportunitats. La directora del Centre Dolors Piera, Maria Ángeles Calero, va ser l'encarregada de recollir la placa en un acte que es va desenvolupar al saló de sessions de la Paeria.

El premi atorgat a la UdL valora diferents aspectes que es deriven del Pla d'Igualtat com ara el fet de tenir una comissió d'avaluació del mateix, la figura de l'Agent d'Igualtat d'Oportunitats o les mesures per aconseguir la paritat en les diverses categories laborals. També destaca les actuacions per incloure l'ús inclusiu del llenguatge i les imatges o les mesures per a la prevenció de l'assetjament, la discriminació i la violència contra les dones.

Els premis de l'IMO tenen com a objectiu impulsar la incorporació, la permanència i la promoció de les dones en el mercat laboral.
Els premis de l'IMO formen part del I Pla Municipal de Polítiques d'Igualtat de Gènere 2006-2010 i tenen com a objectiu impulsar la incorporació, la permanència i la promoció de les dones en el mercat laboral. En la categoria d'implantació de mesures que faciliten la conciliació de la vida personal i laboral, el guardó ha estat per l'empresa SADA P.A. Catalunya, que es dedica al processament avícola dins del grup NUTRECO.