17 de setembre de 2013

El programa d'alternança incorpora enguany les Zones d'Escola Rural

. L'alumnat de segon d'Educació Primària es formarà en 20 d'aquests centres i el de primer en 11 CEIP

Robeto Fernández i Irene Rigau / Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGERoberto Fernández i Irene Rigau / FOTO: UdL
El programa de formació en alternança, que va posar en marxa el curs passat la Facultat de Ciències de l'Educació de la UdL per tal que l'alumnat d'Educació Primària combini l'aprenentatge teòric -a la universitat- i el pràctic -en centres escolars- durant tot el grau, permetrà que enguany l'estudiantat de segon faci part del seu aprenentatgea les ZER (Zona d'Escola Rural).

Un total de 65 alumnes, que l'any passat van iniciar aquest tipus de formació en 11 escoles públiques i concertades de Lleida, podran continuar gaudint d'aquest programa en 20 dels 27 ZER de la demarcació de Lleida, mercès al conveni de col·laboració que avui han signat el rector de la UdL, Roberto Fernández, i la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau.

El proper curs acadèmic, ha explicat la degana de la facultat, Maria Pau Cornadó, continuaran la formació en alternança en centres d'alta diversitat, mentre que els que enguany cursin primer de grau s'incorporaran en CEIP de Lleida. A quart curs, podran triar escola.

L'alumnat que opta per aquest tipus de formació combina, durant tot el curs acadèmic, tres dies de classe a la facultat i dos dies d'aprenentatge a les escoles. Aquest estudiants "assoliran un major grau de professionalització que la resta en implicar-se pràcticament tot el curs i durant tot el grau en el que seran els seus futurs lloc de treball".

El programa "La millora en la formació inicial de mestres de primària a través del model d’alternança", pioner a les facultats d'Educació de l'Estat, ha estat guardonat enguany amb un dels premis a la innovació docent Jaume Vicens Vives que atorga cada any la Generalitat de Catalunya.

En paraules de la consellera, "la UdL ha estat la primera en repensar la formació del professorat i això és una línia clau del nostre Govern si es vol garantir l'èxit escolar, un dels pitjors handicaps de la societat". Rigau ha lloat la complicitat d'ambdós institucions en aquest programa que ha fet més atractiu cursar aquests estudis a la Facultat de Ciències de l'Educació de la UdL.

Per la seua part, el rector ha anunciat que aviat presentarà al Consell de Govern de la Universitat un pla d'innovació docent que farà que la UdL tingui el seu propi model que la distingirà dels centres de la resta de Catalunya i de l'Estat" i ha afirmat que la formació en alternança que ara ofereix la Facultat de Ciències de l'Educació podria implantar-se en altres graus, com ara alguna enginyeria.