17 d'octubre de 2011

Proposta per ampliar en itineraris el Postgrau Sènior, estrenat el curs passat
audio
Un moment de l'acte d'inauguració del Programa Sènior - Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEUn moment de l'acte d'inauguració del Programa Sènior / FOTO: UdL
Arran de l'increment de la demanda per cursar el Programa Sènior en Cultura, Ciència i Tecnologia de la Universitat de Lleida, que enguany compta amb 31 alumnes matriculats a la titulació bàsica i 16 al Postgrau, des de l'Institut de Ciències de l'Educació i el Centre de Formació Contínua (ICE-CFC) de la UdL treballen, de cara als propers cursos, en l'ampliació dels itineraris que s'ofereixen actualment. Una de les idees que es planteja, en aquest sentit, és la de sumar nous programes formatius de Postgrau als tres que ja existeixen: el Història i societat, el d'Ordenació del territori, i el de Salut i nutrició.

Enguany, més d'una cinquantena de persones s'han interessat en iniciar el Títol d'Especialització Sènior en Cultura, Ciència i Tecnologia de la UdL que dura quatre cursos acadèmics. Aquest programa formatiu, destinat als majors de 50 anys que no disposen de cap acreditació prèvia per accedir a la Universitat, té cada cop més èxit entre aquest col·lectiu. De fet, una quinzena de persones ja han manifestat la voluntat d'inscriure's el curs vinent.

Pel que fa a la mitjana d'edat de l'alumnat, cada cop és més baixa. Així, si als inicis del programa, el curs 2005-06, era de 62 anys, ara se situa per sota dels 58 anys. El programa va ser inaugurat el passat divendres amb la xerrada Els Aliments i la salut, que va anar a càrrec de la professora del Departament de Tecnologia dels Aliments de la UdL, Mª Teresa Piqué. A l'acte, també hi van participar la vicerectora d'Estudiantat, Postgrau i Formació Contínua, Neus Vila,;el director de l'ICE-CFC, Fidel Molina; i el regidor d'Educació i Atenció a la Infància, Jesús Castillo.