19 de desembre de 2011

La UdL crea una xarxa social per a persones que volen deixar el tabac

. Serà un punt de trobada entre pacients i professionals sanitaris per complementar el tractament mèdic

audio
La UdL crea una xarxa social per a persones que volen deixar el tabac
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Abella, Ribera i Cuadrado
FOTO: UdL
baixcorva
Amb l'objectiu de complementar el tractament mèdic i terapèutic de les persones que volen deixar de fumar, o ja ho estan fent, el Grup de treball en Tabaquisme de la Facultat de Medicina i la spin-off sorgida de la Universitat de Lleida, Hesoft Group, han posat en marxa una xarxa social d'accés gratuït per a ús, tant dels professionals de la salut (psicòlegs, metges, farmacèutics etc.), com dels pacients i les persones interessades a deixar el tabac.

Avui, el responsable del Grup de treball, Francesc Abella, el degà de la Facultat de Medicina, Joan Ribera, i l'informàtic Josep Cuadrado (Hesoft Group) han presentat aquesta iniciativa pionera que es posarà a disposició de tots els centres assistencials de Catalunya i la resta de l'Estat. De moment, la xarxa ha començat a funcionar amb 20 pacients i agruparà els professionals en tabaquisme de l'Hospital de Santa Maria i els Centres d'Assistència Primària de Rambla de Ferran i 1 de Maig de Lleida.

"No es tracta d'un tractament alternatiu, sinó d'un complement al treball terapèutic amb l'objectiu d'aconseguir un percentatge més elevat d'èxit entre els pacients i de facilitar l'intercanvi d'experiències entre els professionals sanitaris que benefici els usuaris", ha explicat Abella. De fet, altres experiències en aquest sentit, com la que fa un any van posar en marxa els mateixos protagonistes, un programa informàtic interactiu per al control, la gestió i diagnòstic de qui vol deixar de fumar, eleva el percentatge d'èxit al 70%, ha afegit.

L'accés a la xarxa social, gratuït, requereix registrar-se i acceptar algunes normes, com ara no pertànyer a un club de fumadors, ni tampoc a la indústria tabaquera i ser respectuós amb els comentaris. Al mur hi podrà interactuar tothom però també hi haurà sales de xat reservades als pacients d'un mateix facultatiu, de la mateixa manera que els experts en tabaquisme podran intercanviar confidencialment experiències, estratègies i dubtes.

Els promotors de la iniciativa s'han mostrat partidaris d'estendre-la a altres patologies, com ara les relacionades amb l'alimentació, així com l'alcoholisme, la hipertensió etc. De moment, han anunciat que per a la propera primavera estarà enllestida una web per al tractament a distància de les persones que volen deixar el tabac.