19 de novembre de 2009

Un estudi pilot de la UdL sobre trastorns de personalitat rep finançament de la Marató de TV3

. Ha estat un dels 26 projectes escollits per científics d'àmbit internacional d'entre un total de 153 presentats
audio
Recerca a la Universitat de Lleida
Un estudi pilot liderat per dos professors de la Universitat de Lleida vinculats a l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Lleida) rebrà prop de 60.000 euros de finançament de la Fundació La Marató de TV3. Es tracta d'un projecte de recerca per identificar components genètics en caràcters de personalitat. Factors genètics en la personalitat impulsiva-desinhibida. Anàlisi de la distribució de variants de nombre de còpia en subjectes amb alta puntuació per impulsivitat- desinhibició està dirigit per Joan Fibla, del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques, i Anton Aluja, del Departament de Psicologia i Pedagogia.

L'estudi dels professors de la UdL, amb una durada prevista de dos anys, ha estat escollit d'entre un total de 153 projectes presentats a la convocatòria d'ajuts. Tots ells han estat avaluats per 131 científics d'àmbit internacional, en un procés gestionat per l'Agència d'Avaluació de Tecnologia i Recerca Mèdiques del Departament de Salut de la Generalitat. Els seleccionats estan dirigits per quaranta-dos investigadors principals, procedents de trenta-sis centres de recerca "de primera línia", segons els responsables de la Marató.

L'estudi pilot tracta d'identificar components genètics en caràcters de personalitat
La Marató de TV3 va recaptar prop de set milions d'euros en l'edició del 2008, dedicada a les malalties mentals. El lliurament dels ajuts té lloc aquest dijous, 19 de novembre, a la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona. L'acte compta amb la presència de la consellera de Salut, Marina Geli, i el president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i de la Fuindació La Marató de TV3, Albert Sáez.

LA MARATÓ DE TV3