Dos nous ICREA Acadèmia per a investigadors de la UdL

Jordi Martí Henneberg i Luisa F. Cabeza rebran 125.000 euros cadascun repartits en 5 anys

cabeza
Luisa F. Cabeza i Jordi Martí Henneberg
La Generalitat de Catalunya ha distingit dos professors de la Universitat de Lleida (UdL) en la darrera convocatòria del programa ICREA Acadèmia, que reconeix l'excel∙lència investigadora. Es tracta del catedràtic de Geografia Humana, Jordi Martí Henneberg (Facultat de Lletres), i la catedràtica laboral de Màquines i Motors Tèrmics, Luisa F. Cabeza (Escola Politècnica Superior). Cadascun d'ells rebrà 125.000 euros repartits en cinc anys i la UdL, la mateixa quantitat per contractar personal que permeti rebaixar la tasca docent dels guardonats.

El reconeixement com a investigador ICREA Acadèmia implica la dedicació prioritària a activitats de recerca en una universitat pública de Catalunya durant els cinc anys de durada del programa. Les dotacions comporten un premi de 25.000 euros anuals de lliure disposició per als candidats seleccionats. A més, el Govern atorga cada any 20.000 euros  a la universitat on treballen més un cànon de 5.000 euros anuals per a la gestió del programa.

Jordi Martí Henneberg és professor de la UdL des de l'any 1990. Actualment lidera diversos projectes de recerca relacionats amb l'evolució d'Europa des de mitjans del segle XIX sobre la densitat de població, les fronteres regionals i les infraestructures de transport, entre altres temes. Luisa F. Cabeza investiga sobre eficiència energètica i sistemes renovables. Actualment és la directora de l'Institut Politècnic d'Innovació i Recerca en Sostenibilitat (INSPIRES) de la UdL.

En la convocatòria del programa ICREA Acadèmia 2012, la Generalitat ha distingit un total de 13 investigadors de les universitats públiques catalanes en els àmbits de les matemàtiques i les ciències experimentals, les humanitats, les ciències mèdiques i de la vida, les tecnologies i les ciències socials. La UdL va aconseguir dos ICREA Acadèmia l'any 2008 a través dels catedràtics Olga Martín (ETSEA) i Ximo Company (Facultat de Lletres).