19 de setembre de 2013

La Generalitat no descarta que la UdL imparteixi Veterinària

. Si el sector privat s'hi implica i si la UAB continua negant-se al doble grau, diu Castellà

Inauguració de curs 2013/2014 Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEL'acte va tenir lloc enguany al Saló Víctor Siurana / FOTO: UdL
El secretari general d'Universitats, Antoni Castellà, va afirmar ahir que si la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) no rectifica en breu la seua negativa d'oferir la titulació de conjunta amb la UdL, el Govern farà una crida a la comunitat acadèmica, la societat civil i especialment a l'entorn empresarial perquè aquest grau es pugui fer a Lleida.

Castellà, que ahir va assistir a l'acte d'inauguració del curs acadèmic a la UdL, va dir que la Generalitat no es quedarà aturada davant la negativa de l'UAB, una actitud que va qualificar de "surrealista i ridícula" ja que l'alumnat de Ciència i Salut Animal de la Universitat de Lleida ja està cursant Veterinària a l'Autònoma. El secretari general d'Universitats, que va recordar que el conveni signat al 2008 amb la UdL i un recent mandat del Parlament català insta l'UAB a oferir el grau conjunt, va insistir en el fet que un futur grau de Veterinària a Lleida hauria de comptar amb el suport del sector privat.

Per la seua part, el rector de la UdL, Roberto Fernández, va lamentar que no s'estiguin complint les iniciatives acordades pel que fa a Veterinària, ja que no té sentit "que siguin boicotejades per les pròpies universitats o no puguin fer-se complir per part del Govern". El rector però, va mostrar-se esperançat que aquest tema es pugui solucionar en les properes setmanes.

El rector va lamentar que no s'estiguin complint les iniciatives acordades pel que fa a Veterinària, ja que no té sentit "que siguin boicotejades per les pròpies universitats o no puguin fer-se complir per part del Govern"
Fernández també va demanar la implicació del sector privat amb la Universitat de Lleida. "Necessitem que els empresaris confiïn més en nosaltres i que inverteixin amb decisió i sense por a la universitat, perquè fer-ho és invertir en futur per a les pròpies empreses i per un desenvolupament social", va dir.

La llicó inaugural, titulada El mosaic de la nostra tradició cultural, va anar a càrrec de l'escriptor llediatà Josep Vallverdú. El literat, que va fer un repàs a la cultura catalana dels últims segles, va defensar el paper dels estrats populars en la construcció de la identitat catalana. Per a Vallverdú, la cultura catalana és rica per una doble condició: "en sentit descendent, els genis baixen a cercar inspiració o a col·laborar amb la l'arrel popular; i en sentit transversal, s'estén de les classes populars a totes les comarques i més enllà". Abans, la secretària general de la UdL, Teresa Areces, va presentar la memòria acadèmica del curs 2012-2013, on es recull la feina feta per la UdL durant el darrer curs acadèmic.

Abans d'iniciar-se l'acte, estudiantat i personal de la Universitat de Lleida van protestar contra les retallades que està patint la Universitat pública, protagonitzant una sorollosa pitada contra les autoritats assistents.