2 d'abril de 2012

Josep Borrell presidirà la càtedra Repsol de la UdL

. Manuel Campo Vidal i Lluís Foix reforcen els estudis de Comunicació i Periodisme Audiovisuals
audio
Josep Borrel presidirà la àtedra Repsol de la Universitat de Lleida. Foto: EUI
Josep Borrell / Foto: EUI
baixcorva
L'expresident del Parlament Europeu, Josep Borrell i Fontelles, presidirà la Càtedra Repsol de Competitivitat i Desenvolupament Regional de la Universitat de Lleida (UdL) que dirigeix el professor del departament de Geografia i Sociologia, Joan Ganau. Aquest projecte impulsat pel Consell Social de la UdL, que comparteixen universitat i Fundación Repsol, té com a principal objectiu potenciar el progrés territorial de Lleida a través de la interacció entre el món acadèmic i econòmic. Amb un pressupost de 75.000 euros anuals durant tres anys, la nova càtedra pretén posar en marxa projectes de recerca i estudis d'anàlisi i d'estratègia vinculats a factors competitius i de desenvolupament dels territoris interiors.

Borrell va néixer el 24 d'abril del 1947 a La Pobla de Segur. Enginyer aeronàutic per la Universitat Politècnica de Madrid, és doctor en Ciències Econòmiques per la Complutense, on va exercir com a catedràtic de matemàtiques empresarials. El polític lleidatà, qui també va ser ministre d'Obres Públiques, Transports i Medi ambient amb el PSOE (1991-1996), actualment presideix l'Institut Universitari Europeu (EUI). Precisament el seu perfil acadèmic ha motivat el nomenament com a president de  la Càtedra Repsol, que ha d'aprovar oficialment el Consell de Govern de la UdL.

La Universitat de Lleida compta actualment amb les següents càtedres Universitat-empresa: Càtedra UNESCO d'Estudis Urbans, Territorials i Ciutats Intermèdies, Càtedra Màrius Torres, Càtedra INDRA-Fundació Adecco-UdL, la Càtedra d'Empresa Familiar, la Càtedra d'Estudis Occitans, la Càtedra Bancaja-Joves Emprenedors-UdL, la Càtedra Repsol de Competitivitat i Desenvolupament Regional, i la Càtedra de Periodisme i Comunicació.

. Impuls als estudis de Comunicació

Precisament, el rector de la UdL, Roberto Fernández, també ha informat sobre dos reforços per al grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals. D'una banda, el president de l'Acadèmia de les Ciències i les Arts de Televisió d'Espanya, Manuel Campo Vidal, dirigirà el nou Màster oficial de Creació d'Empreses Audiovisuals i Fusió de Televisió i Internet. Aquesta oferta formativa es començarà a impartir a partir del curs 2013-2014, un cop s'hagi graduat la primera promoció de Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la UdL. El màster es desenvoluparà a les instal·lacions del Magical Media, al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida.

Aquest reforç se suma al ja anunciat de l'ex director de La Vanguardia Lluís Foix, que  presidirà la càtedra de Periodisme i Comunicació Audiovisual, dirigida pel professor Miquel Pueyo. El periodista, natural de Rocafort de Vallbona, publica actualment articles a La Vanguardia i el Punt-Avui. També és tertulià dels programes Els Matins de TV3 i d'El món a RAC1.