2 de juliol de 2009

La UdL dóna suport al viver d'empreses metal·lúrgiques de Bell-lloc d'Urgell, pioner a Espanya

Conveni Belloch UdL
[+] AMPLIAR IMATGE Representants de les entitats signants del conveni
La Universitat de Lleida ha acollit avui la signatura d'un conveni de suport institucional al futur viver d'empreses d'innovació agrometal·lúrgica de Bell-lloc d'Urgell, un projecte pioner a nivell de l'Estat espanyol, segons ha explicat el president de la Federació d'Empresaris Metal·lúrgics de Lleida (FEMEL), Estanis Grau. Les finalitats d'aquest centre són fomentar la competitivitat de les activitats tecnològiques del territori i facilitar la creació de noves firmes amb contingut innovador, mitjançant una infraestructura de serveis avançats, aprofitant la construcció d'un nou polígon industrial a Bell-lloc.

Un total de tretze entitats han subscrit el document: la UdL, la FEMEL, la Confederació d'Organitzacions Empresarials de Lleida (COELL), la Cambra Oficial de Comerç de Lleida, la patronal de les petites i mitjanes empreses (PIMEC Lleida), el Centre Europeu d'Empreses i Innovació (CEEI), la Jove Cambra Internacional, el Cercle d'Economia, l'Associació Empresa Familiar de Lleida, UGT, Comissions Obreres, l'Institut Català del Sòl (INCASÒL) i Lleida Business Angels.

L'alcalde de Bell-lloc d'Urgell, Ramon Cònsola, ha parlat de "dia històric" pel fet de comptar "amb totes les entitats econòmiques de pes de la província". Un suport institucional amb el que esperen aconseguir fons FEDER de la Unió Europea. De la seua banda, el rector de la UdL, Joan Viñas, ha destacat el compromís de la Universitat amb el territori i amb la transferència de coneixement per crear riquesa arreu.

El viver d'empreses d'innovació agrometal·lúrgica de Bell-lloc serà una plataforma d'impuls al desenvolupament de nous emprenedors per ajudar-los a convertir-se en empreses consolidades i competitives en el termini màxim de tres anys. També vol afavorir la millora de totes les firmes del sector a la comarca, tant fabricants com comercialitzadores. L'Ajuntament disposa d'un edifici de tres plantes, que també acollirà l'Agència de Desenvolupament Local. Quan el nou polígon del municipi estigui en marxa, el viver s'hi traslladarà.