2 de juliol de 2013

La UdL acull per primer cop a Espanya el Congrés Europeu d'Agricultura de precisió

. Experts dels cinc continents tractaran els darrers avenços tecnològics

Congrés d'Agricultura de Precisió de la Universitat de Lleida
Donar a conèixer els darrers avenços en agricultura de precisió per motivar l'adopció d'aquestes tecnologies al sector agrícola lleidatà i català. Aquest és el principal objectiu de la trobada internacional que la Universitat de Lleida (UdL) acollirà entre els dies 7 i 11 de juliol, amb experts dels cinc continents. És el primer cop que el Congrés Europeu d'Agricultura de Precisió se celebra a l'Estat espanyol, organitzat per la International Society of Precision Agriculture (ISPA) i el Grup de Recerca en AgròTICa i Agricultura de Precisió de la UdL amb el lema Afrontar nous reptes, aportant noves solucions.

El Congrés compta amb uns 300 inscrits i ponents de països com ara Austràlia, Japó, Nigèria, Iran, Alemanya o els Estats Units. El centenar de comunicacions orals que s'hi presentaran -totes en anglès- tractaran temes com les aplicacions de la teledetecció, la robòtica, la protecció de cultius, els avenços en regs de precisió, el disseny experimental i l'anàlisi de dades, entre d'altres. També abordaran aspectes emergents de l'agricultura de precisió com l'energia, els cicles de vida, o la petja de carboni i aigua.

Entre els ponents trobem el grec Spyros Fountas, de la Universitat de Thessaly, que tractarà sobre la implantació de la fructicultura de precisió en cultius com la poma o l'olivera; i el francès Bruno Tisseyre, professor i investigador de Montpellier SupAgro, que parlarà sobre la viticultura de precisió. Mentre, l'alemany Robin Gebbers aportarà la seua visió sobre les perspectives de l'agricultura de precisió i el nord-americà James M. Lowenberg-DeBoer donarà el seu punt de vista sobre la implantació d'aquestes tecnologies a nivell europeu i mundial.

El centenar de comunicacions orals que s'hi presentaran tractaran temes com les aplicacions de la teledetecció, la robòtica, la protecció de cultius, els avenços en regs de precisió, el disseny experimental i l'anàlisi de dades, entre d'altres
"El fet de tractar sobre les tecnologies més avançades implica la possibilitat de difondre i modernitzar les pràctiques agrícoles actuals de la zona. Associar a la marca Lleida el fet d'estar al dia de les pràctiques agrícoles més innovadores comportarà donar a les comarques de Ponent una imatge moderna i avantguardista en aquest sector clau per al nostre territori", destaca el coordinador del congrés i professor de l'ETSEA, Alexandre Escolà.

El Grup de Recerca en AgròTICa  i Agricultura de Precisió de la Universitat de Lleida està format per investigadors provinents de diversos àmbits i institucions. Apliquen les TIC en quatre línies principals: agricultura i ramaderia de precisió; automatització i control d'instal·lacions i equips; aplicació i desenvolupament de sensors per a l'agricultura i la ramaderia; i sistemes d'ajut a la presa de decisions per a la millora de l'eficiència productiva.

Congrés Agricultura de Precisió a la UdL
[+] AMPLIAR IMATGE Inauguració del congrés a l'auditori del Centre de Cultures / Foto: UdL
baixcorva

Programa del 9è Congrés Europeu d'Agricultura de Precisió