2 de juny de 2010

Un total de 1.540 alumnes estrenaran el nou model de selectivitat a la UdL
audio
Selectivitat. Universitat de Lleida
Les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) incorporen enguany diferents novetats. La principal: que l'alumnat només ha de fer cinc exàmens obligatoris i es pot examinar de fins a tres assignatures més per a pujar nota. Això farà que les qualificacions arribin fins al 14, en lloc del 10 tradicional com a nota màxima. Això, però, pot fer que a alguns els coincideixin diferents exàmens en el mateix horari. Per aquesta raó, s'ha afegit una jornada més per realitzar les proves addicionals per a l'estudiantat que tingui coincidència d'assignatures.

Els exàmens de les PAU començaran dimecres, 9 de juny, amb les assignatures comunes de Llengua i Literatura Castellanes, Llengua i Literatura Catalanes, Llengües estrangeres. Dins la prova general també hi ha història o filosofia (a escollir) i una assignatura de la modalitat que l'alumne hagi realitzat durant el curs. Els exàmens continuen fins divendres, 11 de juny. Dissabte serà el torn dels exàmens addicionals.

La UdL rebrà un total de 1.540 alumnes, distribuïts en 8 tribunals. Quatre estaran ubicats al campus de Cappont (Facultat de Ciències de l'Educació, Edifici Polivalent i Facultat de Dret i Economia); dos, a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària; un, a la Facultat de Medicina; i un més a La Seu d'Urgell. A la Seu i Ciències de l'Educació hi haurà, a més, un tribunal d'arts. L'estudiantat podrà conèixer el resultat de les PAU a partir del dia 25 de juny per Internet, tot i que la recollida presencial serà el dia 28. Les reclamacions es poden presentar del 29 de juny a l'1 de juliol.