2 de maig de 2007

Quatre estudiants de la UdL participen en una simulació del funcionament de Nacions Unides

Catalonia Model United Nations
Quatre estudiants de la Facultat de Dret i Economia de la UdL participen des d'avui, i fins el proper 5 de maig, en una simulació del funcionament de Nacions Unides. Es tracta de la Catalonia Model United Nations (C'MUN) que es fa per segon any consecutiu a Barcelona i que organitza l'Associació per a les Nacions Unides a Espanya. En l'edició del C'MUN d'enguany hi participen més de 30 universitats d'arreu del món, cadascuna de les delegacions de les quals representarà 60 països en un tema a triar entre els següents àmbits: Consell de Seguretat: situació a l'Orient Mitjà; Comitè de Desarmament, Medi Ambient: Protocol de Kyoto; Aliança de civilitzacions o Eliminació de totes les formes de discriminació de la dona.

Pel que fa als alumnes de la UdL, que han estat preparats i coordinats pel professor de Dret internacional Antoni Blanc en col·laboració amb la doctora Bénédicte Real, representaran dos països: Costa Rica i Paquistà i el tema triat és l'Aliança de Civilitzacions. Els estudiants han de presentar i defensar en anglès un document sobre la posició que té el país triat en el tema corresponent. Després hauran de treballar amb altres delegacions en la preparació i defensa d'una resolució sobre la matèria triada davant l'Assemblea general (integrada per tots els països participants).

Totes les sessions del C'MUN tindran lloc al Palau de Congressos de Catalunya a Barcelona. El programa começa avui amb la inauguració de les sessions per part de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu. Els dies 3 i 4 es duran a terme les diferents sessions de treball i el dia 5 es farà la cloenda i el lliurament de diplomes als assistents a càrrec del conseller de la vicepresidència, Josep Lluis Carod-Rovira.

Palau de Congressos de Catalunya

fletxa-gris MÉS INFORMACIÓ

Catalonia Model United Nations (ANUE)

print enrera pujar