2 de març de 2012

Agrotecnio aglutina la investigació agroalimentària de la UdL i l'IRTA

. El director general de Recerca referma el suport de la Generalitat al projecte
audio
Conferència de Josep Maria Martorell a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEMartorell, durant la conferència al Saló Víctor Siurana / FOTO: UdL
baixcorva
La Generalitat avala la fusió de la recerca agroalimentària de la Universitat de Lleida (UdL) i l'Institut de Recerca en Tecnologia Alimentària (IRTA) a  l'Institut Agrotecnio, que formarà part de la xarxa Cerca, en què el Govern català agrupa els centres d'excel·lència. Així ho ha assegurat aquest divendres el director general de recerca, Josep Maria Martorell, abans de pronunciar una conferència a l'edifici del Rectorat.

El nucli principal d'aquest centre d'excel·lència el formaran onze grups d'investigació de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA): Biotecnologia vegetal, ecofisiologia de cultius, quatre grups de tecnologia dels aliments (tecnologies innovadores per a l'obtenció d'ingredients i productes alimentaris; postcollita; antioxidants; tecnologia de productes vegetals), agronomia, protecció de cultius, producció animal, agrosilvicultura i enginyeria ambiental.

L'Institut Agrotecnio "serà un dels més importants de Catalunya", segons el rector de la UdL, Roberto Fernández.  La idea és que en dos o tres anys tingui un alt reconeixement internacional. Martorell va assenyalar que "el projecte real i tangible estarà a punt en uns mesos".