2 de novembre de 2005

Nous projectes en el Dia Mundial de la Usabilitat

Dia Mundial de la UsabilitatEn el marc del Dia Mundial de la Usabilitat, que se celebra el 3 de novembre, es presenten diversos projectes que utilitzen les tècniques de la usabilitat per millorar l'experiència i la satisfacció dels usuaris, l'elaboració dels quals ha estat conduïda pel grup GRIHO (Grup de Recerca en Interacció Persona- Ordinador) de la Universitat de Lleida.

En aquest sentit, el rector de la Universitat de Lleida, Joan Viñas, i l alcalde de Lleida, Àngel Ros, van signar un acord el passat 31 d'octubre per promoure la usabilitat i l'accessibilitat. Destaca especialment d'aquest acord la constitució del Laboratori d'Usabilitat i Accessibilitat que donarà servei a totes les empreses que s'ubiquin en el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Gardeny.

Aquest laboratori, l'equip d'investigadors del qual encapçala Jaume Lorés, és una iniciativa per apropar i oferir a l'empresa els resultats de la recerca sobre IPO (interacció personaordinador) realitzada a la UdL per a la seva aplicació en el ventall més ampli possible de solucions informàtiques.

A més a més, ha estat presentat el llibre Diseño de sistemas interactivos centrados en el usuario, de Jesús Lorés que el passat 27 d'octubre va rebre una menció d'honor de l'associació ASPID per la seva activitat relacionada amb l'accessibilitat i la usabilitat i Toni Granollers de la UdL, i J.J. Cañas de la Universidad de Granada.

Paral·lelament, amb motiu d'aquest Dia Mundial de la Usabilitat tindrà lloc el Madrid- Barcelona Usability Connection, acte organitzat per l'AIPO (Associació Interacció Persona- Ordinador) en col·laboració amb Telefónica I+D.

[+] informació: GRIHO