20 de desembre de 2010

La UdL estudia impartir una doble titulació en enginyeria i empresarials

. La Universitat de Lleida ha guanyat aquest curs 993 alumnes, 221 a primer curs
audio
Nous estudiants de la Universitat de LleidaRebuda del nou estudiantat el passat octubre
A més de recuperar la doble titulació en Dret i Administració d'Empreses (ADE), la UdL estudia la possibilitat d'impartir-ne una altra en Enginyeria i Empresarials. Així ho ha afirmat avui la vicerectora de Docència, Isabel del Arco, en la roda de premsa de presentació de les dades de matrícula d'aquest curs acadèmic. Del Arco ha explicat que les empreses del ram de l'enginyeria ha manifestat a la UdL que seria bo que els graduats i graduades en industrials, informàtica i, fins i tot agronomia, tinguessin un coneixement més ampli del sector empresarial.

Aquest és un dels motius pels quals la UdL es planteja oferir aquests estudis que, de fer-se, s'iniciarien en dos anys, tot i que encara no està decidit si s'impartiran en format de doble titulació o de màster. La propera primavera, quan s'incorpori un nou equip de govern, del Arco té previst plantejar-los aquestes opcions. Les dobles titulacions, ha afegit, tindrien al voltant de 90 crèdits i podrien cursar-se entre 5 anys i mig i 6 anys.

D'altra banda, la vicerectora de Docència, ha anunciat que entre gener i febrer del 2011 començaran les classes del Màster en Enginyeria Industrial que dota d'atribucions professionals als graduats en aquest àmbit del coneixement. A més, s'està treballant en ampliar l'oferta de retitulacions (adaptació dels antics títols de diplomatura i enginyeria tècnica a grau) que actualment només s'ofereixen a Ciències de l'Educació i la EPS.

A inicis de l'any vinent començaran les classes del Màster en Enginyeria Industrial que dota d'atribucions professionals als graduats i graduades en aquest àmbit
La vicerectora ha insistit que tot i que el mapa de titulacions que va plantejar-se aquest equip de govern està pràcticament tancat, a espera de finalitzar la memòria de la titulació conjunta en Veterinària UdL-UAB per enviar a verificar a l'ANECA, la UdL hauria d'apostar en un futur per ampliar titulacions o màsters en els àmbits agroalimentàri i de ciències de la vida, on la Universitat de Lleida hi té un paper destacat. És en aquest sentit que s'aposta, ha dit, per expandir Infermeria a Igualada -de moment, procés aturat- així com altres titulacions del mateix àmbit com ara Fisioteràpia i Nutrició humana i dietètica.

Quant a la matrícula d'aquest curs, la Universitat de Lleida ha guanyat un total de 993 estudiants -221, a primer-, tot passant de 8.509, el curs 2009/2010 als 9.502, del 2010/2011. Això és degut, segons del Arco, a la posada en marxa de quatre noves titulacions (Fisioteràpia, Psicologia, Turisme i Enginyeria en electrònica industrial i automàtica), a l'increment del número de màsters i a la política de captació, acollida i recepció d'estudiants.