20 de març de 2009

Comunicat del Rectorat de la UdL
Comunicat conjunt del Rectorat i el Consell de l'Estudiantat de la Universitat de Lleida

Arran de l'actuació de les forces de seguretat i els esdeveniments succeïts dimecres, 18 de març, després del desallotjament de la Universitat de Barcelona, el Rectorat i el Consell de l'Estudiantat volem manifestar:

La nostra aposta pel diàleg com a via de resolució dels conflictes que s'hagin pogut generar arran de la implantació de l'Espai Europeu d'Educació Superior, conegut com el procés de Bolonya.

Que pensem que les discordàncies i les dissidències es resolen mitjançant el diàleg, sense cap tipus de violència, tot cercant el benefici de la universitat pública i del sistema universitari català.

La necessitat d'obrir i mantenir debats que vagin precedits per un clima d'entesa i predisposició per part de tots els implicats, des d'una posició constructiva i sense que aquesta implicació pugui comportar conseqüències a nivell personal a les persones que hi hagin participat. Diàlegs i debats que les universitats catalanes hem estat capaces d'assolir i que, en el nostre cas, s'han concretat en taules de debat integrades per membres de tots els col·lectius de la comunitat universitària. El treball i els acords que se'n derivin seran tractats en els òrgans de govern i de representació de la Universitat de Lleida.

És per tot plegat que no considerem vies pròpies de la resolució d'aquests conflictes les agressions personals, la via judicial, ni l'ús de la força. Aquestes actuacions només aconsegueixen agreujar el clima de tensió, impossibiliten el clima de confiança essencial per a la convivència i no permeten l'establiment de ponts de diàleg ni el consens.

Rectorat i Consell de l'Estudiantat de la UdL.

audio Escolta aquest text